Alla inlägg under september 2008

Av Paula - 29 september 2008 11:32


Nu var operationen klar. Denna gången såg tarmen bra ut.

Majskolven hade fastnat i det gamla snittet.

De fick öppna och sy igen - tarmen var fin!


Jag är så glad och så trött!


Men an annan glad nyhet är att Cindy plockade två pinnar i agility igår. Vilket team de är Roger och Cindy!

Av Paula - 29 september 2008 10:52


Igår kväll ringde de från djursjukhuset och sa att Lotis skulle opereras på natten. De skulle ringa efter att operationen var klar.


När det fortfarande inte ringt nyss, så ringde jag upp djursjukhuset och fick veta att de opererar just nu. Det hade kommit ett mer akut sjukt djur på natten som gick före.


Men detta är rena tortyren!


Väntan olidlig väntan - när man inte vet om hon klarar en operation till.

Även om hon är i god förm så måste stoppet sitta rätt för att de skall kunna fixa det.

Av Paula - 28 september 2008 15:21


Magne har åkt in med Lotis till Blå Stjärnans djursjukhus.

Hon äter inte och spyr, vi är oroliga för att hon har satt i sig nått som hon inte skall igen.


Jag är så orolig att jag har ont i magen!


Magne ringde och är på väg hem utan Lotis. De skall göra kontraströntgen... Usch det känns kasst helt enkelt!


Lotis opereras inatt - FAN!



Av Paula - 27 september 2008 13:22


Rodedondron har vi tre stycken, en stod mitt i gräsmattan - det gör den inte längre. Jag flyttade den nyss. Nåja tog mig ungefär en timme, gräva upp och lossa och sedan hitta platsen och gräva hål. Platsen jag valde var full av sten så det tog extra lång tid.


Nu får vi se om den överlever, jag funderade på att säga till den att detta är dess enda chans att överleva för annars hade jag grävt upp den och slängt den. Men även om växter växer bättre om man spelar musik så tror jag inte att de förstår sådan enkel logik?


Så nu sitter jag här i kontorsstolen och eftersvettas och känner mig lite duktig. Speciellt som jag märkte att Magne hade börjat känna lite på rododendron busken med spaden men hade gett upp. Kanske tyder på att jag är lite mer envis? Nä, klart inte. Jag hade bara bestämt mig att idag skulle den flyttas. Magne har alltid en massa projekt, så han hade inte bestämt sig för att det var rododendronens tur.


Eller så hade han inte fattat att det var en bra sak att flytta den till ena kortsidan? Den är inte jättesnygg just nu, men jag tror att om den överlever flytten så kan den nu breda ut sig och må riktigt bra för den får mer sol och plats. Men det kan lika gärna vara så att den dör för att den inte alls gillar att så där. Nåja då fick den en chans i alla fall.

Av Paula - 25 september 2008 11:01


Jag är helt förkrossad - jag tror att vi har förlorat en cybervänn!!!


The Lilac Goddess tillika Fluktaren måste ha gått i graven. Hennes inlägg lyser med sin frånvaro och vi kan bara gå här och undra vad som har hänt?


Har galningarna på rättpsyk fått henne med i sitt gäng? Eller har hennes fluktande satt henne i annat förvar?


Sist jag såg henne hade hon vandrat på sandstränderna så att hon blott var en skugga av sitt forna jag.


När hon sedan sminkat sig och använt platttång har hon skrämt slag på mer än en person - för att de inte kännt igen henne. Denna personlighetsklyvning kanske har satt radikala spår och hon har helt skiftat skepnad?


Jag undrar dock vad som då hänt med de krulliga två - har de också fått en förklädnad? De kanske smyger omkring som förklädda väskor utan att ens ha vinkat farväl?


Jag sörjer här i förtvivlan - vad kan ha hänt?

Av Paula - 24 september 2008 14:38

 

Igår efter att jag tagit en timmas promenad i solen hade jag lite problem med att somna jag var liksom för pigg. Dock var det trevligt jag funderade på bloggtexter, det finns så mycket att skriva om att jag nästan får skrivkramp bara jag tänker på det.

 

Det jag kom på igår var sexualitet och Jonas, tja alla håller nog inte med om att de två sakerna hör ihop – eller? Men det gör det ju, utan sexualitet och lust hade han inte funnits, sedan är jag säker på att en 7 åring börjar tänka åt det sexuella hållet.

 

Det kommer nu frågor som, hur kom jag in i din mage mamma? Det är ju en jättebra fråga, många tycker ju att det i sig är ett mirakel.

 

Men om man skall börja från början.

När jag kom till världen, så var jag första barnbarnet till den äldsta dottern, jag var dessutom första barnbarnet på min fars sida och han var den äldsta sonen. Ni kan ju tänka er vilken uppståndelse jag förorsakade. Här gick det inte att smyga ut i världen inte – allt man gjorde förstorades upp och diskuterades. Både på gott och ont. Det kändes ganska mycket som om det var många som slogs om min uppmärksamhet.

 

Ja jag skulle bli politiker när jag var bra på att argumentera.

När jag visade mig bra på att rita skulle jag naturligtvis bli en känd konstnär. Och så vidare.

Kanske var det så att alla deras drömmar skulle jag infria?

 

Nåja till vissas besvikelse visade jag mig vara en person med mycket egen vilja – jag valde inte några tjejiga linjer och oj dessutom teknisk högskola. Tja intresset från vissa släktingar svalnade betydligt, medan andras intresse ökade – jag var ju så klart en pionjär. Första flickan att utbilda sig långt – kanske till och med första flickan som hade ett läshuvud?

 

Vad händer sedan med de barn som kommer efter? Tja inte antar de utmaningen direkt. Jag får vara pionjär alldeles för mig själv – lite ensamt faktiskt. Men samtidigt skönt och lite skrämmande.

Vad har nu detta med Jonas att göra? Tja jag kommer dit… Tror jag…

 

Mina släktingar som tidigare hade mig som pionjär tyckte ju också att jag skulle skaffa barn, vara först. Men så blev det inte, min kusin var först ut - också först att skilja sig… Min syster har starkt sagt att det blir inga barn! Vilket gör att det är ju flera som tycker att jag kunde ju skaffa fler – men se det blir nått jag och Magne bestämmer! Konstigt detta med det tryck det kan bli från släkten. Men som tur var så finns ju kusinerna som är duktiga på att skaffa barn i alla fall två av dem, medan de andra tre kusinerna är lite unga för att börja den proceduren.

 

Hur är det då på Magnes sida – ja han är ett mellanbarn och systern som är äldst har tre barn, phu, kanske man slipper höra nått… men nej Magnes bror som är äldre säger rätt som det är – när kommer nästa? Detta trotts att han inte har några. Sist blev jag arg och sa just det – men du då när är det dags för er? Detta trotts att jag vet att de har övat länge och har problem att få barn. Men jag tycker inte det ger honom rätt att vara på mig. Att skaffa fler eller att vara nöjd med ett barn är vår ensak. Men det var lite kul att se honom studsa när jag sa till honom – är det så att du inte får upp den? Men det får jag kanske äta upp en dag…

 

Nåja mitt i detta släktkaos växer Jonas upp och ja han är en sexuell varelse, det är jag övertygad om. Jag tror att sexualitet är något som barn föds med. Men därmed inte sagt att jag gillar de som förespråkar att barn vill och skall ha sex, då företrädesvis med dem. Nej inte alls !!! Men barn upptäcker sakta sin och andras sexualitet. Det kommer som sagt frågor om hur kom jag in i din mage mamma? Varpå Magne svarade – Mamma och pappa myste lite i sängen. Än så länge duger det svaret.

 

En annan fråga som redan har kommit var när Sussie födde valparna – Mamma varför bajsar Sussie ut valparna? Ja inte en konstig fråga i sig, det ser ju onekligen ut så. Det hålet sitter mycket nära svansen. Men så är detta ett barn som får vara med om ganska mycket. Tja inte så mycket sexuellt. Eller föresten det är ju inte sant – det är ju så mycket som är sexuellt och sensuellt, en smekning, en puss i nacken, en kyss, en kram osv… Ett barn behöver ju inte direkt överraska föräldrarna mitt i akten för att vara medvetna om mycket som är sensuellt och sexuellt.

Av Paula - 23 september 2008 15:18


Jag lägger min hand runt den

tar den i min mun

den är styv och våt

den går in och ut

det rinner vitt ur munngipan

jag tar ut...

TANDBORSTEN


10 saker som tyder på att du är en tankspridd förälder
  • Polisen ringer på din dörr och frågar om ditt visakort är stulet och visar dig ett kvitto undertecknat med "mamma"/"pappa".
  • Du vaknar mitt i natten helt kallsvettig för att du drömde att du hade glömt lämna ditt barn på dagis.
  • Du köper blöjor och kommer på att ditt barn är blöjfritt sedan 2 år tillbaka.
  • Du kommer på dig själv med att jollra med din fyraåring.
  • Du är ute på puben, en jättesnygg kille/tjej som är något äldre än dig kommer fram till dig och du sträcker fram handen och presenterar dig själv som "mamma"/"pappa".
  • 1 år efter att ditt barn slutat med välling skriver du fortfarande "välling" med stora bokstäver på inköpslistan.
  • Du är barnledig och ska med bussen hem, du springer till bussen för att den ska stå kvar en stund, sedan vänder du dig om och skriker "skynda dig nu älskling, bussen kan inte stå och vänta hela dagen!", och inser att du är barnledig och suckar djupt.
  • Du packar ner blöjor, nappflaska och en burk med vällingpulver när du och tjejkompisarna bestämt sig för att vara barnlediga och ta en fika på stan.
  • Du kommer på dig själv med att sjunga vaggvisor för att du ska somna/läser en godnattsaga för din kille/tjej via telefon när han/hon är ute med sina kompisar och festar.
  • Du lägger dig ner i affären och sparkar och skriker när du inte får som du vill.

  • 19 saker du kan göra för att krascha ett bröllop


  • Dyk upp med ett nyfött barn och säg att det är brudens barn.

  • Doppa dig själv i lim för att öka chanserna att få napp.

  • Erbjud gästerna att få se bilder där bruden har sex med en stol.

  • Säg att du har känt bruden sedan före könsbytet.

  • Ge dem ett presentkort till en drogrehabiliteringsklinik i stället för de vanliga gåvorna.

  • Spotta på alla du kommer åt.

  • Fråga brudens mor om hon inte kan gå ner på knä framför dig och släppa fram PetterNicklas så han får lite luft.

  • Ge bruden ett paket med färgad tandkräm och säg att det tar bort spermasmaken.

  • Utbringa en skål för brudens näsoperation.

  • Stjäl korten på presenterna så ingen vet vem som givit vad.

  • Gå fram till diverse gäster och kräv att du får se deras inbjudningskort.

  • Efter att bruden har kastat buketten, vrålar du 'Kasta behån, kasta behån...'

  • Meddela att brudens far var tvungen att ta med hagelgeväret för att brudgummen inte skulle backa ur.

  • Säg till prästen att ni inte har råd att betala, vare sig honom eller kyrkan, och fråga om han nöjer sig med att dra över bruden.

  • Ge brudens mor informationen att brudgummen har en snopp som kan jämföras med en hästs.

  • Ge tillbaka en behå som bruden glömt i din bil.

  • Då bruden börjar gå nedför kyrkgången, knuffar du undan organisten och börjar spela 'The Lady is a Tramp'.

  • Nöj dig inte med att få kyssa bruden lycka till, utan propsa på att du ska ha henne i säng.

  • Stjäl alla bröllopspresenter.
  • Av Paula - 21 september 2008 10:47

     

    Magne har köpt en vedeldad badtunna av en jobbarkompis. Vi har nu badat 2 ggr.

     

    I fredags var första gången och igår andra, men innan jag går in på alla snaskiga detaljer så tänkte jag berätta om en annan sak som hände igår.

     

    Vår spis är av det äldre slaget, visserligen en spis med häll men har några saker som inte fungerar så bra. Plattorna har liksom inget annat läge än full effekt, vilket gör att man bränner vid saker om man inte passar det trotts att man sänker till 1. Sedan har luckans skyddsglas rasat på insidan, så luckan är jättevarm. Så vi beslutade att vi skall titta efter en ny i alla fall en nyare. Så vi har tittat på ett par nya och igår bestämde vi oss för att titta på begagnade också, för att se om vi kan spara lite pengar.

     

    Sagt och gjort vi åkte först till ett ställe och tittade, där kostade ett par år gamla spisar 3500-4000 kr. De var repiga och såg inte jättefräscha ut. Sedan åkte vi till nästa ställe och där fanns ännu sämre spisar, men det var inte det värsta lokalen var skitig och ofräsch, så jag nästan sprang ut. Om ni nu tror att jag är en känslig storstadsbrutta så tänk på mina inlägg om att såga och påta i trädgården, jag är inte rädd för att bli skiten, men detta var snuskigt och äckligt. Så när vi kom ut sa jag till Magne att nu vill jag hem och duscha. Så ni gissar rätt, det blev ingen begagnad spis utan vi for och köpte en Bosch för 6000 kr istället. Den är nu testad och fick fullt godkänt! Plattorna går att sänka och ugnen är kanon, luckan har en lagom temperatur.

     

    I fredags var första gången Magne fyrade upp badtunnan, och den blev varm! När det var 45 grader så var det jättevarmt, och det blev ett snabbdopp och så fyllde vi i lite mer kallvatten och väntade lite så det blev 42 grader istället. Sedan kröp vi i med en burk var och myste. Det var helt mörkt ute och grannarna kunde inte se om vi hade eller inte hade badkläder på oss. Man blir helt avslappnad i kroppen och alla muskler bara mår bra i värmen!  Efteråt är man så varm att man hade kunnat gå näck runt kvarteret utan att frysa, men det slapp grannarna att se.

     

    Igår fick vi besök av 6 hundar med tillhörande matte och barn, de fick hela undervåningen att husera på. Det är lite häftigt att gå runt här med 9 hundar där alla beter sig bra, grannarna tittar lite storögt när man passerar. Vi lagade en god middag bestående av potatisgratäng och en ugnsstek. Det var gott och ungarna ville ha både en och två gånger till. Vilken skillnad det var att laga maten i en varmluftsugn! Det blev jättegott och dessutom blev det tillagat snabbare.

     

    Efter maten blev det en tur i badtunnan för oss 5, barnen blev lite fnittriga och klängiga så de fick gå upp efter ett tag så att vi vuxna fick njuta lite. Kan bara säga det att när det är så varmt så stiger ölen snabbt till huvudet, lite samma effekt som en bastu har. Dock har en badtunna fördelen med att ölen håller sig kall när den står på kanten, i bastun blir den ju istället ljummen om man inte dricker upp snabbt.

     

    Kvällen fortsatte med sms terror och mms terror, Magne och hans kompis terroriserade varandra med det ena grova skämtet efter varandra. Sedan var det några andra som fick en del också, med lite varierande resultat. Vissa tyckte att det var jättekul, medan någon helt flippade… Men humor är väldigt olika, inte alla uppskattar dessa skämt.

    Ni skall få några exempel, känsliga personer varnas – läs INTE vidare:


    Ditt sexliv har beviljats ekonomiskt stöd från kommunen kulturbudget då det kan betraktas som handarbete. 


    Hej! Det är jag, din mobil, jag har inget att medela. Jag ville bara komma ur byxfikan. Lukten från ditt könsorgan är förjävlig!! Tack för lite frisk luft.


     - Mamma, varför guppade du upp och ner på pappas mage igår kväll?
    - Jag är tvungen att göra så, annars blir pappas mage jättetjock, guppandet håller honom smal.
    - Det kommer inte att fungera!
    - Varför inte?
    - Barnvakten blåser ju upp honom igen hela tiden.


    Tre män diskuterar sexställningar.
    - Jag gillar att ligga över så jag ser hennes vackra ansikte, sa engelsmannen.
    - Jag gillar att ligga under så jag ser hennes vackra bröst, sa fransmannen.
    - Jag gillar att ta henne bakifrån, sa svensken.
    - Men vad ser du då?
    - Ja, det varierar, sist var det hockey.  


    Just nu suger 24 miljoner kvinnor kuk, 27 miljoner män slickar fitta 29 miljoner par har OTROLIGT SKÖNT SEX och så finns det en liten mupp som läser sms.


    Två kamrater:
    - Kan klitoris sitta där bak?
    - Nej, det är inte möjligt.
    - Säkert?
    - Ja, helt säkert.
    - Faaan! Då har jag sugit på en hemoroid hela natten.


    Vet du vad det blir då man parar en pittbullterrier med en kommunalarbetare, nä! Jo, en mördarsnigel!

    Presentation

    Omröstning

    Vilken typ av reklam faller du för?
     Reklamfilm
     Erbjudande som 2 för 1
     Reklamblad
     Rekomendationer från en vän

    Fråga mig

    3 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
    1 2 3
    4
    5 6
    7
    8 9 10
    11
    12 13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23 24 25
    26
    27 28
    29
    30
    <<< September 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Hälsningar


    Ovido - Quiz & Flashcards