Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Vi gå över daggstänkta berg...

Av Paula - 9 december 2008 10:15


Camilla berättar i sin blogg om att vi famnade medan jag hävdar att vi famlade en hel del i söndags vi två: http://trollbunden.bloggagratis.se/


Jag började att förbereda mig runt 10 tiden och hundarna tyckte det var jättespännande. Det luktade så gott!

Så kom Camilla och Trolla och vi tog det goda med oss ut i skogen. Så traskade vi och släpade och drog det doftande (andra tycker nog stinkande) underbara medan hundarna stod uppbundna.


Så gick vi hem och fikade och tittade till pojkarna som lekte. Jonas hade en kompis hemma och Magne var i Stockholm.


Så efter 1 h gick vi tillbaka ut i skogen och hundarna fick spåra upp klövarna som vi släpat omkring. Trolla började och jag gick efter med mina tre. Vi hade nämligen varit effektiva och lagt sammanhängande spår för att vi skulle få ut två var. Men det är inte lätt att gå efter med tre som också vill fram och ha klöven! Trevande och fumlande och famlande går jag efter... Och sedan byter vi hund och Camilla får famla där efter oss.


Så fick de alla var sitt spår, när vi sedan skulle börja på andra rundan var det skymning och nu börjar allt mer famlande. Trolla får gå sitt öppna spår över åkern och hittar sin hartass. Hon går det jättefokucerat och det känndes som om det var bra att det inte var en massa blod i spåret för henne. Hon fick verkligen jobba för att hitta rätt.

Men det tar ju tid att vara så noggrann, så nu är det mörkt.


Det är jättemörkt och vi har 3 utlagda spår och ingen pannlampa. Fixas spår var lätt och framför allt torrt så hon får gå det och hittar det hon skall.


Skall vi nu upp i skogen igen eller skall vi vänta tills imorgon? Vi väntar, inget mer famlande i mörker utan jag tar spåren dagen efter.


Så ett dygn senare får Sussie gå sitt spår med en älgklöv i slutet. Hon hittar inga problem, hon blir bara lite osäker i någon vinkel men klarar det galant. Så når hon klöven, och tittar upp på mig och liksom säger - får jag? Ta den säger jag och sedan har jag en mycket stolt Sussie som bär älgklöv över stock och sten.


Fixa fick det sista spåret och hittar även hon sin rådjursklöv, men när hon är i farten gäller det att vara snabb för hon vill dra iväg och äta upp klöven. Medan Sussie fortfarande går där lungt och stolt och bär på sin älgklöv som väger ett par kilo.


Så efter en massa famlande och fumlande är alla klövar åter i frysen och hundarna är ganska nöjda med att få gjort sitt. Den enda som inte är riktigt nöjd är Fixa som inte fick äta upp sin belöning.


Nog för att jag kan tänka mig att famna också, men helst med den som kom hem efter att ha dömt i Stockholm. Även om hundarna vill kramas är det inte samma sak. Och Camilla, ja om hon vill kramas - det får vi se.

 
 
Cam

Cam

9 december 2008 11:46

Ja, du har sårätt :) det var nog mest famlande vi sysslade med där i mörkret.. famnandet kom nog mera sen i hemmets dunkla vrå med en alldeles underbar M sedan att Troll gärna ville vara med även där är en helt annan story.
Visst var de duktiga dogsen och vi oxå för den delen som lyckades att hålla oss upprätta och på fötterna där på släp efter de tre ivriga som så gärna ville hjälpa till.

http://trollbunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lilac Godess

9 december 2008 17:54

Hej!
Alltid lika underhållande att läsa din blogg om dina äventyr och strapatser. Läste också om vad som hände för ett år sen "avslöjanden på Orust" och fick mig ett riktigt gott skratt.
Ha det gott.
Kram
Lilac

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 12 december 2011 19:35

Efter ett tungt år är det så skönt att det snart är slut.   Det började med att Lotis vår underbara lotis akut fick tas bort. Sedan har 2 andra tikar i uppfödningen fått lämna in pga skador. Det är tungt.   Men nu kan vi se fram emot 2012 m...

Av Paula - 19 juni 2011 11:40


Efter ytterligare ett sent återbud har vi en tik till salu.   Hon är mycket trevlig och busig, det är High life här hemma på kvällarna när de stora busar med henne.   Men till rätt köpare är hon till salu.     ...

Av Paula - 7 juni 2011 14:50


  Vackraste Lotis vandrar på smärtfria höjder och springer i skuggornas dal, där solen alltid lyser och hon får göra som hon vill.   Hon finns i våra hjärtan för alltid!!! ...

Av Paula - 6 juni 2011 22:12

Nu har de fått springa lösa i trädgården med de stora hundarna och de förstår språket bra så alla är lugna. Lotis tyckte dock att de var lite för många nära hennes lugna idyll under hennes träd. Men som ni ser här så gick även det bra.     Tja ib...

Av Paula - 31 maj 2011 19:32

Idag har valparna fått springa fritt på gräset och det var kul sa de.   Så här såg de ut då:                   Sedan var vi taskiga och stängde in dem i en kompostgallerhage - de är bra på att rymma, behövs bara en liten glipa så gl...

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards