Alla inlägg under februari 2009

Av Paula - 22 februari 2009 17:22


Här räknas det dagar fram och tillbaka.


Jonas räknade dagar till han fick gå på innebandyträning.


Vi räknar dagar fram och tillbaka för Sussies nedkomst. Och så dagarna till hon får börja tävla igen. Får se om jag behåller en Sussie dotter till mig själv. Längtar faktiskt efter att träna upp en hund.


Att räkna dagar fram till lön, är en mindre rolig räkning när matpengarna börjar tryta.


Men då kan man göra billiga små roliga saker.

Om man tar en oljetunna och eldar i, så kan man efter ett tag grilla korv och Maschmallows. Roligt och gott. Då gör det inget om det räkar vara 10 grader kallt ute för det är bara att värma sig vid tunnan. Sedan att det tog 4 dagar innan tunnan kallnade var en bisak, det blev så varmt att runnan var rödglödgande - kul.


Jag riktigt längtar efter att planera lite träningar - lydnadsträning är det som suger mest just nu. Men då hade det varit trevligt med lite barmark.

Så Camilla när skall vi?


Vill också planera in en kennelträff. Agility och lydnad känns som en bra kombination. Då behöver jag inga andra instruktörer heller, vi är ju utbildade båda två. Skall se om det kan finnas en helg i april ledig och så en ledig plats att ha det på också. Hum skall nog ta ett litet snack med Camilla om det också.

Av Paula - 15 februari 2009 17:39


Jag gillar verkligen att skriva blogginlägg och går ofta omkring och funderar ut roliga/intressanta och underfundiga saker att skriva.

Men så rinner tiden iväg och man kommer inte ihåg det där roliga.


Jaja, här går vi i väntans tider. Jag väntar för att se om det kommer att bli några valpar. Men ja det ser positivt ut för Sussie slåss extra mycket för maten.


Magne har pysslat med huset, en hundkoja är införskaffad och han är extra nöjd för han fick prutat ner den till halva priset. Det blir väl mest till dekoration, för jag undrar om hundarna kommer att ligga i den. Men en bra valp leksak kanske?


Sedan har Magne också lagt upp el så att vi har lampa i vedboden. Det är grymt bra, att se vad man sätter fötterna är fint. Och se veden är ännu bättre nu när det är så mörkt på kvällarna.


Ja så hjälptes vi åt att fixa till tvättstugan så att det är helt som det skall vara med tvättpelare, tvättställ och diskbänk där nere.


Jag har mest lagat mat och just nu väntar jag på att bulldegen skall jäsa klart innan jag och Jonas tar och bakar bullar högt och lågt.


Så inga underfundiga texter kommer ut just nu. Inspirationen kanske är död? Nåja, jag läser i alla fall Gudruns texter och skrattar.

Jag tycker att hon och Camilla borde komma på blixtvisit ner till oss så som vi gjorde till dem. Jag lovar att plocka fram vin i så fall.


Ja, länktar faktiskt efter lite besök just nu.

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards