Alla inlägg under augusti 2009

Av Paula - 30 augusti 2009 11:45

Idag har jag försökt att fånga mina fyrbeta på kort - det visade sig vara mindre lätt. Jag tänkte nämligen att man hade kunnat ta kort när de var ute i trädgården och inte bara uppställda och arrangerade...


Men nåja ni skall få se...

Nåja de springer mot mig 1 kort... Nu kommer resten:



Ja ja de ser OK ut, men så fick jag ta några arrangemang också:




Som ni ser är Fixa med och är mycket aktiv, hon är inte stor. Men både jag och Camilla har kännt rörelser tror vi. Eller så är det tarmrörelser... Nåja det får vi se om ett par veckor. Jag tror at det finns någon liten där inne, men det är nog inte så många... Eller många små...


Jaja, detta var dagens foto session. Jag ägnade nog ung 10 min på att ta kort så ni får hålla tillgodo.


 

Av Paula - 16 augusti 2009 11:47

Hum vad gör de där ute - att jag alltid måste hålla reda på dem...


Storm var igår med i "stora" Gråbo Centrum - åååå det fanns så mycket att titta på: fåglar, bilar, mopeder, hundar och människor. Saker luktade gott och äkligt så man måste nysa.


Storm skällde bara en gång och det var när det var några som stod och rökte vid en moped - de luktade äkligt och såg konstiga ut speciellt den som satt på mopeden var konstig!


Annars hälsade hon också på 2 äldre iklädda långa regnrockar och de tyckte hon var lite mystiska men eftersom både matte och Jonas pratade med dem så var de OK.


Sedan väl hemma sloknade Storm i soffan och sov länge!

Av Paula - 14 augusti 2009 18:52


Jag är inte flitig i bloggvärlden just nu - två stoora distraktioner finns, nja tre egentlgen - Jobbet - stress och åter stress just nu. Nåja mer ledighet om två veckor väntar och det behövs!


Sedan mår inte vår prinsessa Lotis bra - hon har Irlichias säger vetrinären. Hon går på penecilin - jag vet inte vilken vecka i ordningen nu. Men hon är något bättre men ännu inte sitt forna jag.


Sedan då Fixa - är hon eller är hon inte dräktig?

Det sista hade nog kunnat få mig att skriva löpmeter, men de två övriga är inte så kul - så det blir inte så mycket tid kvar.


Men det är mycket som har hänt i det Aldenska residenset.

Vi har haft besök av lite potentiella valpköpare och det är så svårt - jag går på känsla, stämmer dessa för en Fixa valp, dessutom för en valp som har en Sussie son till far? Jag vet ju så mycket om dessa linjerna - jag vet fördelar och jäklar jag vet nackdelarna. Naturligtvis överväger fördelarna med hästlängder nackdelarna - men endå Nackdelar finns det - tänk om en valp eller ve och fasa alla valparna ärver alla de dåliga sidorna?


Då blir det inte kul: en valp som är mycket stark psykiskt och fysiskt som är jättenyfiken som skall fram till vad som hellst på sina premisser, som genomsådar allt du gör och som dessutom är en skådespelare med stor vakt och jakt instinkt. Dessutom skäller valparna så att öronen håller på att trilla av - ljust äkligt Scheltie likt - och hela tiden på allt som rör sig. De skall också bestämma över allt och alla och är ranghöga som F, till ranghögheten så kommer en osäkerhet så att de behöver fråga och kanske anfalla om det låter farligt...


Eller så blir de en kombination av bra och dåliga egenskaper så att de blir persis de drömvalpar som jag tror att denna kombination ger.


Jaja - vi får se Fixa verkar dräktig i mina ögon. Tuttar som hon aldrig har haft förut. Hon måste ibland springa ifrån maten och spy, för det går inte ner som det skall. Hon är bredare och hon har en liten kula på magen. Men så har hon i och för sig fått mer mat - såklart hon får. Men jag tycker inte att hon har lagt på sig på de ställen hon borde om hon bara är lite smårund.


Jaja vi fpår se tids nog.


Lotis - lotis får mig att vara lite ledsen, ena dagen är upp och den andra dagen är ned. jag har drömt hemska drömmar om att vi måste avliva henne och att vi då behåller en Fixavalp till Magne. vad kan man skriva mer - jag hoppas så att hon blir bra så att vi får tillbaka den underbara Lotis som är den som vi bara älskar över allt annat!


Jobbet - jag har jobbat 4 h mer varje dag denna veckan. Jag förtjänar min 2 veckors semester som kommer första och andra veckan i september. Jag skall njuta och måla huset. Och njuta lite till!


Såja Cam - jag gillar inte att ge efter för press, men du får vinna den :-)



Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards