Alla inlägg under februari 2010

Av Paula - 22 februari 2010 19:23

Nu skall jag ut ur lådan!!!  

Börjar bakifrån denna gången detta är kille nr 9. Och när vi flyttat på honom in i bild massa ggr lyckades jag få detta kortet precis när han svänger upp för att ta en ny runda i sängen.  

Detta är nr 8, och han står ganska bra på benen.  

Nr 7 sitter och tittar innan har försvinner ur bild igen.  

Detta är lilla tjejen nr6 och hon var nästan omöjlig att ta kort på  - hon skall nämligen kolla in allt så kortet är till och med suddigt.  

Nr 5 går fram emot kanten där Jonas står och vaktar så att de inte trillar ner.


  

Nr 4 på väg upp för kuddarna.  

Hur lång blir man inte när det luktar nytt? Detta är nr 3.  

Detta är tjejen som kom ut som nr 2. Hon ser lungn ut här - men är inte så lugn utan utforskar hon med.  

Jag skall bara kolla vad som är här borta tycks nr 1 säga.  

Av Paula - 20 februari 2010 12:25

Idag har vi skottat. Vi började kl 9 och är inte färdiga än. Det har kommit mer än 30 cm snö inatt och det har lagt sig överallt.


Jag har skottat cyckelskulet nu - det hade börjat svikta på mitten. Men nu är då 50-60 cm snö borta.


Magne är uppe på taket nu och skottar och sedan är det bara att börja om.


För då han är färdig är alla uppskottade gångar fylda med snö igen.


Vi har dessutom en stor parkeringsplats - och där är det så mycket snö att vi inte får ut bilen till vägen.


Vi kanske får hjälp med den för mannen som kottade vägen sa att han kan skotta där när han kommer nästa gång. Det skulle spara oss 3 h skottning till.


Nu sitter jag inne och tar mig ett glas varm glögg innan jag skall gå ut och ta gångarna igen.

Av Paula - 16 februari 2010 19:24

Vi tog en söndagstur till Camilla och fick hjärtformad kladdkaka - är det alla hjärtans så är det !


Vi var också en del turer inne och tittade på valparna och de har växt mycket nu - det kommer ni se på bilderna som kommer nedan.


De har börjat öppna ögonen och de går stapplande. Trillar lika ort som de kommer upp på benen. Men detta att de är aktiva gör också att de är inte så lätta att ta kort på, så det blev många försök innan det blev något att visa.


Detta kortet är direkt efter kortagningen och alla nya lukter. Det avr tydligt att de var och upptäckte det nya och efteråt kröp de ihop i denna fina hög.


Jag tog inte före för då hade de fått härja fritt en stund och det var tvätt av alla valpar för Trolla hade tagit en paus och var social med oss och då hade de hunnit att grisa ner i lädan så det var att byta i lådan och tvätta dem lite så att vi kunde få kort där de inte var bruna.


 

Detta är ettan - en stor kille som har börjat resa på sig. Han var inte först uppe men gör trevande försök.


 

Detta är tvåan  - en av tjejerna. som ni ser så glipar det och man ser att snart ser man båda ögonen. Hon är jättefint djupt svart, men ingen tanfärg.


 

Detta är trean - han får också ögon nu och det går ganska fort när han svänger runt. Blev många kort där han var precis utanför bild.


 

Detta är fyran och när vi tog bilderna i söndags så hade han inte börjat öppna ögonen men det är säkert klart nu.


 

Detta är feman - och det syns nog att han är blöt. Inte heller här är det så mycket öppning av ögonen än.


 

Detta är sexan - Den andra tiken och hon har börjat att öppna båda ögonen. Hon är minst men den som var tidig med att gå. Det är en fördel att inte ha så mycket att bära på.


 

Här är sjuan och inte så mycket ögon än och han är lite stor och inte så stadig på benen än.


 

Detta är åttan som går under arbetsnamnet "harry potter" han är en av de som är stadigast på benen och som ni ser här redan ganska nyfiken.


 

Detta är nian och siste man ut - han är inte liten men ganska tidig med saker jag hoppas att han får behålla bläsen i pannan. Men den är ganska liten nu så den försvinner nog till stor del.                      

Av Paula - 7 februari 2010 20:04

               


Ja är de inte det finaste ni sett?

De som prottesterar när man tar upp dem är tikarna. De verkar att ha lite humör. Något jag gillar hos en tik. Det bådar liksom gott.

Sedan har en av merle hanarna en sådan fin teckning han har små svarta fläckar. Och den hanen som har stora fläckar av de tre merlarna han har som en liten blixt på ena benet.

Sedan de svarta - glänsande korpsvarta men olika teckningar och olika strumpor. Vissa med vitt i ansiktet och vissa utan - ja det skall bli spännande och se om någon har tanfärg eller om det är Triss som har bestämt helt vad det gäller det.


Jag har uppdaterat hemsidan och där finns nu bilder på var och en med tid när de föddes och vikt. Viktiga saker !


Trolla vet så väl vilka guldklimpar hon har fått och hon vaktar dem från de andra hundarna och vill inte att man plockar för mycket med dem. Men lite kort fick vi allt ta.


De växer så det syns. Jag var ju där i torsdags men idag var de redan påtagligt tyngre. En hane hade gått upp 250 g på de dagarna och är den som äter hela tiden.  

Av Paula - 5 februari 2010 13:46

Jag kan bara konstatera att bilderna blev kass.

Så ni får en order här - gå in och kolla i camillas blogg.

Hon kan nämligen ta bilder hon.


Jag bara säger det tittar ni inte in där så missar ni 9 jättesöta små underverk.

Kort tagna på en och en också och då håller Jonas i valparna så försiktigt.

Trolla blev inte oroad över det på något sätt. Trygg och stolt mor som hon är.


Tja hon var lite rödögd och trött när jag såg dem igår. Men kan man begära efter en 9 valpsfödsel, inte är det varje hårstrå åt rätt håll inte. Men lugnet man kände när man träffade henne och valparna var befriande. Det är lite som att gå in i en bubbla när man går in i Camillas sovrum. Där står tiden still och det är bara en sak som betyder något och det är de små liven som suttar så fint på Trollmor.


Då kommer vi till temat på denna kullen och det skall vara troll, trolleri, häxkonster tex. Kan någon av er komma med just det? Vi skall nu ha tag i passande namn för så mycket som 9 valpar varav 2 tikar. och det passar ju eftersom det var 6 svarta - vissa väldigt mörka. och så 3 som varlite spöklikt blue merle.


Men om man tänkter troll, trolleri, tollkonstnärer, trollkarlar och häxor sedan har vi trolldrycker, trollväxter, trollformler men också magiska djur.


Jag säger bara hjälp!

Av Paula - 4 februari 2010 21:01

Igår blev det valpar här på kenneln. Trolla var jätteduktig och Camilla sa att detta var den lättaste födsel hon har sett och det var då endå 9 st.


Men allt detta spännande hände medan var jag på konferens i Stockholm.


Jag hade ju sagt till Camilla att det fick inte hända tisdag eller onsdag. Men berättar hon för Trolla - troligen inte. Eller så ville Trolla ha matte för sig själv och passar på när jag är i huvudstaden.


Det snöade och var förseningar på tisdagen och så hör man larmrapporter om oväder på onsdagen och funderar på hur man skall ta sig hem och då ringer Camilla och jag kan inte svara och då kommer ett sms - 1 hane blue merle.


Splittrad känner man sig då.


Nåja, men det går bra och sista valpen kommer faktiskt precis när jag kommit hem. Bara 1,5 h försenad.


Så idag har jag varit och tittat och Trolla är jätteduktig och så lungn. Camila har tagit kort på var och en idag och kommer att uppdatera sin blogg.


Jag tog lite bilder med mobilen och kommmer lägga upp dem här.

Av Paula - 3 februari 2010 23:42

 

Trolla har idag fått valpar. Det är 9 så långt. Är kanske klart nu.


3 blue merle resten svarta och vita.


Det verkar vara 2 svarta tikar och resten hanar. Vi skall ta en koll imorgon. 

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards