Alla inlägg under april 2010

Av Paula - 19 april 2010 14:44

Helgen som var blåste hastigt bort.

Fredagen ägnades till att förbereda för en inofficiell tävling som vi hade på lördagen. 

Men hundarna är nöjda för de fick en genomkörare på fredagen när de fick testa underlaget och första banan.


Och så jobb jobb jobb på lördagen med kyligt väger och kraftiga vindar - men inget regn tack och lov.

Men tävlingen med 260 starter flöt på och det blev extra spännande på slutet då det var två ekipage som fick exakt samma tid och 0 fel i sista klassen - så det blev ett rafflande omlopp för att fastställa vinnaren.

Å vad kul och så såg det ut att bli en säker vinnare som diskade sig på sista passagen. Oj vilka applåder den showen rev ner!


Så var det barnkalas på söndagen, inte en lugn stund.


Men ganska härligt nu när man tänker efter trotts rejält ont i fötterna på lördag kväll.


Av Paula - 16 april 2010 08:17


Det är inte helt lätt detta med att hitta perfekta hem till 9 valpar.

Jag tror jag att jag gjort det, för jag har ju till och med fått godkännt av Camilla och hon är ganska kräsen.


Det har varlit lite spännande att liksom jobba som en duo trotts att det varit min valpkull, men det är ju också viktigt att Camilla som har valparna hos sig känner att det blir bra. Vi tänker nog i stort lika, men sedan är vi lite olika - jag har ju mött min överkvinna i vissa avseenden. Ja ni som är valpköpare vet nog vad jag menar.

Träning inför nästa valpkull som jag tror att Trolla får ganska snart hos Camilla, är ju värt ganska mycket hoppas jag. För tänk vad smidigt det endå gått.


Väntan - parning - väntan - valpning - och vilken smidig valpning sedan. och så 9 fantastiska valpar. Mycket imonerande är de små. Orädda och sociala är kännetecknet. Ja smarta också för de flesta tänker till lite innan de rusar fram till en stor hund till exempel. Kanske för att de fått rätt uppfostran av de stora och små som funnits nära till hands. Trolla har gjort ett så bra jobb med att uppfostra de små och några av valparna har fått ganska rejäla tillsägelser, men eftersom de fått mer än en så tror jag att det har varit precis lagom.


Nu är det bara en liten herre kvar hos Camilla - han är såld men hämtas först i maj. Men jag tror att det blir precis lika bra för honom. han skall lite längre bort så Camilla kommer nog vara lite förtvivlad igen.


Valparna finns nu i:


Eazy - Karlskoga

Minoo - Göteborg

Texas - Kvänum

Jinx - Vildbjerg i Danmark

Bliss - Kvar ett litet tag till.

Pixie - Trelleborg

Felix - Bromölla

Demo - Ljungby

Hugo - Halmstad


Så till hösten tänkte jag planera in en vallhelg neråt i landet för det är en övervikt av valpar neråt. Men till den kommer alla i kenneln bli inbjdna och så hoppas jag att det går att få med hanarna (Triss och Jippo) också.

Av Paula - 13 april 2010 15:20

Jag tycker att ni skall gå in på Camillas blogg hon visar på bus och lek och miljöträning av de två som ännu finns hemma hos henne.


Men också på den här


Det är så kul - Linnea och Zolo på Freestyle SM. Deras 4:e Freestyletävling genom tiderna och de kommer på en 12:e plats. Jättebra!!!

Tror att de kommer putsa på rutinen och komma igen och då komma ännu högre upp.


Kram på er alla!

Av Paula - 8 april 2010 22:03

Jag är så glad, jag får uppdateringar. Tja eller ibland Camilla och då blir jag ju lite avundsjuk. Men det är hur som hellst så skönt att det verkar gå bra för alla.


Träna nu sakta och fint så hörs och syns vi snnart hoppas jag!


Här hemma så har vi målat om i hallen. Det behövdes. Nu är det vitt och fint inte mörkbrun faner...

Ja det är så oerhört mycket ljusare.


Skönt men ganska jobbigt.

Av Paula - 4 april 2010 09:47

Detta är Goblin Jinx - en hane som är ett riktigt  busfrö. Mycket gosig.

Vi får se vart han hamnar.

Av Paula - 2 april 2010 08:48


Ja för er som undrar när det är dax att bada en Aussie:



De talar tydligt om när de behöver - övertygliga som Sussie här.


Hon satt i badkaret hos Camilla i går och blev så nöjd när jag spolade av henne.


Tja inte är hon rädd för vatten det är säkert !

  

Av Paula - 1 april 2010 20:26


Idag har 5 av valparna lämnat Camillas hem.

Jag är ju här så mailen får stå tillbaka tills på lördag.


5 ivriga nya ägare och camilla kommer uppdatera med massa nya kort. Det var härligt att se alla förväntansfulla, och det var skönt att Trolla tog avskeden så bra. Tja Trollas matte var kanske lite mer känslosam, men hon vet att alla kommer få det så bra.

Nu hoppas jag bara på lite fler rapporter på hur hemresorna har gått.


Men sedan efter valputlämningen så fick vi ett gott skratt som började med en promenad i skogen, och det var blött och lerigt på vissa ställen så mina stora blev så smutsiga för de skall ju  bara springa i alla diken och ju lerigare desto bättre.


Så Fixa och Sussie fick vara ute en stund för att det skulle rinna av lite.


Så tog vi in dem och la dem på golvvärmen i hallen, och så skulle Mats gå på toa. Då ropar han på mig och sa att jag fick ta hand om min hund som satt och tittade så att han inte kunde kissa. Jag tänker nu skall han försöka att luras, men Sussie var inte kvar i hallen hon satt... I badkaret!!! Jag skrattade så tårarna sprutade - hon såg så rolig ut!

Tja vad skall man säga hon tyckte att det var dax för ett bad. Så ja en dusch fick hon och är mycket nöjdare med livet.


Ja vad kan man annat säga än - de är tossiga dessa Aussie som jag har!!!

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards