Alla inlägg under augusti 2010

Av Paula - 6 augusti 2010 07:37

För 2 år sedan blev jag utmanad att skriva en kärleksdikt här i bloggen - det resulterade i denna:


Min vackraste


Som ett vårregn, lätt, varmt och så mjukt

Smekte du min kind till tårar.

Jag helt oförberedd på denna känslostorm

Vände för att gå

Kan du förstå?


Som en blomma öppnar jag mig

För dig vill jag visa det lilla

Så långt in

Som någon kan tränga

Bara du


Blomman jag kan se

På kanten den växer

Är så gul

Så varm

Kan du känna?


Som en solsmekt kind

Varm, röd som glöd

En glöd som värmer

Min vinteris

Den rämnar


I vinterkölden hörs vackra sköra toner

De växer, glöder

Vänder och blöder

Våren föds

Min vår

Är du


Ja - och det är just det efter den där första tiden vad händer sedan växer man ihop eller ifrån?

Jag anser att man växer ihop lite så här:


För alltid du

Varje dag är du i mitt sinne

Jag lever för och med dig

Växer, värmer, söker

Ännu inte helt

Öppen


Varje natt stänger jag mig lite

Ångest för att visa allt

Men varje glimt av dig

Och jag öppnar mitt

Inre


Du är som en kil

En varm underbar

Så enkel så lätt

Som en fjärils

Kyss


Du får mig att gråta

När saknaden är stor

När värmen inte känns

Men så med ens

En blick


Vill inget ögonblick missa

För dina tårar

Dina skratt

Det är en oförglömlig

Juvel


Mina demoner skingras

Min ande känns hel

Som en läkande blomma

En vacker

Orkidé


Min vackraste är du



Hoppas att ni alla känner er varma när ni tänker på era nära och kära

Kram

Paula

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Skapa flashcards