Alla inlägg under mars 2011

Av Paula - 25 mars 2011 18:46

57 cm, ja det var vad Jonas var när han födes och så var han 4740 g, inte en liten kille kan man konstatera.


Men det var inte han som är 57 cm idag utan Fixa, ja hon växer stadigt och är 2,5 kg tyngre än hon brukar. Hon är nu tyngre än Sussie vilket aldrig har hännt.


Så nu kan man säga att jag är säker på att hon väntar smått.


Nu skall jag fixa mig en sangria att fira lite med!

Av Paula - 21 mars 2011 21:21


Jag kan bara konstatera att jag är förkyld, har svårt att konsentrera mig och hostar, snorar och är allmänt håglös.

Har hittat ett nytt spel som jag gillar Tetris Battle på Facebook. Lite irriterande att ibland flyter det och man nockar motståndaren till bitar, medan i nästa stund det inte flyter...


Fixa är hungrig, hon tycker att hon får aldeles för lite mat och då har vi ändå mer än dubblat maten redan, tror faktiskt vi redan har tripplat den... Midjemåttet växer också rejält ytterligare 3 cm har hon växt.

Jaja lilla fetto vad skall detta bli *smil*.


Igår spårade vi äntligen, det gick jättebra. Sussie som vanligt säker och stark, Storm växte för varje uppgift och sista spåret var nästan som att gå med Sussie. Minoo var som vanligt stark och självsäker och plockade till och med upp spårpinnarna till en glad Frida.


Vi gjorde också lite uppletande och Sussie var lite frustrerad över de andra amatörerna (hum läs Mycket frustrerad)... Men både Storm och Minoo jobbade fint.

Av Paula - 18 mars 2011 15:56

Idag har jag ägnat mig åt pälsvård och allmän tillsyn av huset.

Jag hade 4 Aussie som inte fäller och så en Scheltie som fyllde en bärkasse med päls själv.


Fixa och Storm brukar ha samma midjemått på ung 45 cm. Men Fixas midjemått ligger idag på 53 cm. Sedan har hon stora fina bröstvårtor och början till hängbröst längst bak. Tycker jag börjar vara tydliga tecken.

Härligt!


Magne har handlat vin och stek som jag nu har marinerat och satt in i ugnen.

Det blir ugnsrostade grönsaker och rostbiff och till det rött vin.

Härlig fredag!




Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards