Alla inlägg den 12 december 2009

Av Paula - 12 december 2009 19:01


Idag fick jag sova till klockan var 9, jamen bara en sådan sak - sovmorgon!!!

Jag vaknade av sång och skrål och fick Choklad och finfina teckningar på sängen, sedan luktade det frukost.


Efter att ha åkt och handla lite bullar och mjölk. Så blev det att packa en ryggsäck med varm choklad, bullar, muggar och hundgodis.


Så bar det av en promenad i skogen på en timme. med hundarna springande lösa så kom vi fram till en sjö, då började det snöa. Så medan vi satt och drack varm choklad och åt bulle sprang hundarna omkring (ja de försökte tigga lite) och så började de naturligtvis bada. -1 och snöfall och tokhundarna badar. Storm var naturligtvis värst.


Kan livet vara bättre?


Nu så har jag precis ätit en god stek, med kokt potatis, vitlöksstekta morötter och ungsstekt lök. Badtunnan är uppeldad och jag har ett glas rött brevid mig.


Jag upprepar - kan livet vara bättre?

Av Paula - 12 december 2009 10:10

Idag har Sussie blivit farmor till 7 underbara valpar på Lojocas kennel.


Jag var då bara tvungen att titta på hur många barn och barnbarn hon har.

Sussie har tre kullar; första kullen 8 valpar (3+5), andra kullen 7 valpar (3+4) och tredje kullen (2+5). 22 valpar är det då totalt, jag har lovat henne att hon inte skall få fler. Även om hon nog tyckte det när hon träffade Triss. Men han var ju på besök till dotter Trolla.


I första kullen har 3 st fått avkommor:

Voys har 3 kullar och 18 valpar.

Copee har en kull med 5 valpar.

Lava har en kull med 7 valpar


Ja det var 31 st barnbarn det.


Så kom nu 7 st till där Leo är pappa.


Så är Trolla parad.


Men om man tittar på statistiken på avelsdata så ser det också oerhört bra ut, bara A och B höfter och inga ögonfel så långt.


Jag är så stolt över att ha en sådan avelstik!

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards