Alla inlägg under juli 2010

Av Paula - 3 juli 2010 19:06

Idag har vi motionerat och sedan ätit gott.


Ja motionerat - vi simmade långt bara jag och Magne. Kändes nästan så att man hade dåligt samvete för att hundarna inte var med - men med dem blir det inte så mycket motion. Fast det kunde det ju bli men då kan kanske inta alla vara med.


Sedan har jag köpt en motionssykel och svettat på den i 30 minuter. Ja man kan ju undra varför man utsätter sig för det i värmen, men den står i källaren och där är det inte mer än 20 grader varmt. Det är en välsignelse att ha källaren!!!


Men nu är det nedräkning till kursen nästa vecka med lIsa Frick och jag har lite problem med vad jag skall ha på menyn. hon skall få skaldjur eller fisk eftersom vi är på västkusten. Men jag skall också fixa mat till hela kursen och där är det svårt.

Har ni tips på vilken lunch man skall laga om det är varmt ? Det hade varit skönt att få lite tips på vad som kan svalka i denna hetta som verkar hålla i sig även nästa vecka.


men jag glömde att skriva vad vi ätit.


Hälleflundra a 250 kr/kg


Ta hälleflundrafillen

Salta med citron flingsalt

Krydda med seafood and fish krydda.

Lägg den i ett oljat halster


Gilla


Lägg stora räkor med lite skaltipp kvar i marinad med chilli (santa maria fungerar)


Grilla


Lägg morötter i folie med lite olivolja och ädelost


Grilla


Underbart!!!!

Av Paula - 2 juli 2010 11:52


Efter att ha varit iväg i nästan 2 veckor är det inte annat än skönt att komma hem.


Vad har vi gjort då?

Först höll vi kurs i Oxelösund i 2 dagar. Kul att hålla kurs och se hur de utvecklats på ett år.

Sedan över till Gotland och lite lata dagar men också tävling och kennelträff.

Magne dömde och jag fick tävla med Fixa och Sussie, ja oj va de sprang. Det blev disk för heela slanten, men också lopp som var så nära så nära att räcka ända fram som lämnade en go känsla i magen. Jag och Fixa är ju inte samspelta och jag var lite osäker på att hon skulle sitta i starten och ha hindersug som hon skall. Ett lopp tjuvstartade hon men resten satt hon och oj vad hon kan avståndshandling - ja visst är det kul när man kommer på nått nytt. Sussie ja söta Sussie hon gjorde allt hon kunde och det så for så fort. Det var nästan flera gånger men nej så disk på disk. Men hon är så duktig.


Sedan var det kennelläger på sobelkustens kennel, Magne blev kennelmästare i Agility med Fixa, jag och Sussie diskade oss tyvärr på 3:e sista hindret annars lovar jag att han hade fått en match, vilket lopp vi gjorde endå   


Money har gjort så mycket, träffat alla sina syskon och sprungit och badat  - jag tror faktiskt att hon borde vara trött. Men hon leker glatt med Storm och Fixa idag.


Storm har också fått gjort lite, lite agility och hon är så snabb den lilla. Usch undrar hur jag skall hinna med där  - men samtidigt så skoj, ojoj vad hon vill jobba!


Ha det bra i värmen folket!



Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards