Alla inlägg den 6 november 2007

Av Paula - 6 november 2007 19:44


Jag hade tänkt att jag skulle skriva ett långt reportage om hur det var på vallningen i helgen, men det gör jag inte - det jag istället har gjort är att jag har skrivit men jag skickar in det till Aussietidningen med en del bilder.

Vill ni läsa så läs det Camilla skrivit i hennes blogg. Hon finns under länkar här. Hon skrev föredömligt om vad som hände.


Men istället tänkte jag skriva om lusten att skriva, jag har alltid haft lust att skriva och har fått höra att jag är bra på att uttrycka mig. Men att sedan ha fantasi nog att skriva en hel bok det är ju inte samma sak. Det är så mycket som skall stämma: fakta skall vara korrekt, det skall ha en röd tråd och så skall det vara underhållande också. För det är ju ingen idé att skriva om ingen läser det.


Jag är mycket imponerad av de som har kraft nog att skriva en hel bok. Med alla de delar som krävs. Fanatsy är ju svårt till exempel, där kan man ju använda fantasin mycket men det skall ändå vara sammanhängande och logiskt. Kriminalare är också svårt där skall fakta verkligen vara korrekt, och där är det kul om man ibland förstår sammanhanget innan det är avslöjat för då känner man sig smart, men samtidigt skall man inte förstå allt för då är det inte kul att läsa vidare, spänningen måste hållas levande.


Sedan finns det romaner, tantsnusk och faktaböcker. Jag tror att faktaböcker skulle vara lättrare att skriva, för när man kan en sak så är det bara att hitta en röd tråd och hålla sig till den. Men om man går på något som man inte kan så måste man undersöka och planera mycket, vilket måste vara kul samtidigt som det är en hel del arbete då innan man kommer till själva skrivandet. För om man bara låter historien utveckla sig så kan det ju vara så att man missar sammanhanget. Om man inte skriver ner och planerar under tiden.


Hum, när jag får en riktigt bra idé så skall jag nog försöka mig på detta med att skriva lite mer än här. Kanske - jag har ju redan en favoritperson att skriva om och det är Johanna :-)Johanna som ni snart skall få höra mer om.


Men nu skall jag fortsätta med mitt te, hoppas att Gudrun kommer ur sin skrivkramp, jag vill gärna höra mer om Kristin, och om Recin även om det sista leder till döden. Men det är det mycket som gör. Man kan döda någon genom att ge dem en nikotinöverdos, injicera luft, ge dem dödlig fisk, och om en person är allergisk mot något så är det ännu lättare.


Men nu funderar jag inte på att ta livet av någon, utan mer på om vi skall titta på hus kanske. Det hade varit kanon att ha det större, vi har samlat på oss så mycket saker under åren att vi är ordentligt trångbodda nu. Det är så att det till och med är svårt att hålla rent – hua nu tycker jag inte om att städa heller, men jag vet ju att det är enklare att svepa runt med dammsugare om det inte är saker överallt

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards