Alla inlägg den 19 november 2007

Av Paula - 19 november 2007 19:09


Jag såg idag en scen som var intressant. En kvinna och två män stod utranför en restaurang och rökte. Kvinnan var lång, blond och vacker. Männen var i samma ålder och såg bra ut, den ena mannen såg bättre ut och var smalare än den andre. Det som hände var att alla tre var talade livligt om något och de skrattade mycket. Den smale mannen såg bara den andra mannen och han såg bara kvinnan. Så det såg ut att vara ett triangeldrama där den ena mannen limmade på den andra, men där han var intresserad av kvinnan. Dock stod kvinnan med benen i kors hela tiden – vilken signal sänder det i detta läge? Att hon inte var tillgänglig? Att hon frös eller att hon inte var på humör? Intressant var det dock, sedan klev alla tre in i en taxi och for iväg. Ja vad händer sedan?

 

Domare – får de somna?

 

På tävlingen i Varberg i söndags tror jag att flera domare var på väg in i en dvala när vissa ekipage var på planen. Maxtid är mycket bra att ha i vissa fall. Hade jag varit domare så hade jag somnat till och sedan vaknat till efter ett tag och undrat om detta ekipage var diskat eller om det precis startat. Jag vill inte vara elak men ibland undrar man varför en del åker på en officiell tävling. Men det kanske är en tävlingstrategi – att få hunden att gå så långsamt att domaren glömmer var han/hon har dömt? Nej, nu skall jag genast tala om något roligare.

Det var en hel del snabba large ekipage som hade problem på banorna också. Men det är roligt när det är full fart framåt FFF, finns en massa andra bokstavskombinationer som jag inte gillar, men FFF var bra! Jag fick äran att tävla Magnes nya Fixa och hon fick en sista pinnen i hoppklass1. Nu ligger vi lika hjärtat, du har tagit en för mig och jag en för dig – TACK!

 

Idag är jag på hotell Globe och skall jobba i huvudstaden imorgon.

 

Jag kände starkt att jag vill gå på en ishockeymatch här en dag. Idag när jag skulle äta i restaurangen var det fullbokat, för att det var match. Hum, jag vill också skrika och vifta och få en adrenalinkick. Skall se om vi inte kan ordna en tjejkväll i globen om ett tag. Men jag behövde bara vänta i 10 minuter innan jag fick ett bord och sedan fick jag en underbar fisk- och skaldjurssoppa. Soppa är underskattat och fisk och skaldjur äter man alldeles för lite.

 

Här kommer ett recept som jag testade i helgen:

Ingredienser 4 port

1 kg stora räkor med skal (ca 400 g skalade)
2 paprikor
100 g sockerärtor
2 vitlöksklyftor
1 msk smör
1 hönsbuljongtärning
2,5 dl kokosmjölk – grytbas med röd curry
2 dl lätt matlagningsyoghurt med vitlök och mynta
färsk koriander eller
persilja


Gör så här Skala räkorna. Kärna ur paprikorna och skär dem i bitar. Dela sockerärtorna på längden. Skala och hacka vitlöken. Fräs grönsakerna i smör i en wok eller stor stekpanna. Rör ihop smulad buljongtärning, kokosmjölk och matlagningsyoghurt. Låt räkorna fräsa med grönsakerna någon minut och häll på såsen. Låt allt koka upp. Strö över koriander. Servera med limeklyftor och jasminris.   

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards