Alla inlägg den 4 december 2008

Av Paula - 4 december 2008 18:28

 

Ja det har jag nu funderat på – skall jag ta mig i kragen och skriva eller är den död i mina ögon sett?

 

Men vad dödade den i så fall?

 

På vilka sett kan man döda en blogg?

 

Man kanske kan tråka ut sina läsare så att ingen läser den? Men hur tråkig måste den då vara, bara en enda människa fortsätter att läsa så är den ju inte död. Nej, det var inget effektivt sätt.

 

Kan man mörda en blogg?

Knivmord?

Giftmord?

Eller kanske ett automatvapen?

Men Bloggen är ju inte helt fysisk, även om man mördar den som skriver bloggen så är själva bloggen inte död. Den kanske dessutom blir mer intressant om själva författaren är död – som konstnärer, deras konstverk bli ju mer värda efter att de är döda och om de blev brutalt mördade är det ju en mer intressant. Särskilt med svarsjukedrama, ekonomiska bekymmer och rejäla kärleksbekymmer. Ja lite som en såpa.

Nej, ett brutalt mord känns inte bra, det bli ju liksom jag som blir den mördade för att det skall gå ihop.

 

För att döda en blogg blir det ju i så fall att radera den, men sedan sägs det ju att det inte går att radera något från internet.

Undrar om det är sant, det borde det ju inte vara. Det är ju bara ett gäng servrar (lagringsplatser) men ja är det sant – så är det bara att ge upp tankegången – ingen dödar denna blogg!

 

Så när det är utrett - inget mord idag så kan man fundera över lite andra saker.


Hur många julbord är rekord? Ja för mig är det detta året är uppe i 2 redan och har ett kvar nästa vecka. Å det tror jag att ni får rösta om!

 

En annan fundering som jag har är detta med nyårslöften. Om man lovar nått vid nyår, är man bättre på att hålla det? Jag tror inte det, det beror ju också på en egen kraft. Lovar man att sluta röka och verkligen vill det så, ja men då går det säkert. Men om man bara halvhjärtat går in för det så är det ju ingen idé. Så många nyårslöften är nog ett sätt att lura oss själva. Om man inte lovar någon som ändå ligger nära nära det man redan gör.

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards