Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Paula - 4 mars 2009 18:07


Man kan såga många saker: låtar i melodifestivalen, ett förslag på Aussieklubben för uppfödare, men så kan man verkligen såga också.


Igår sågade vi, många bitar för att göra färdigt för att bygga hyllor i ena förådet nere. Skall bli skönt att ha hyllor från golv till tak så att man kan stuva in alla pinaler man har. Hyllorna blir 110 breda och det blir tre brädor på varje hylla och 4 hyllor på varje sida om dörren. Med lite matte kan man då räkna ut att bara hyllplanen var 1,10 x 3 x 8 = 26,4 meter brädor.

Sedan hade vi 16 x 0.45 = 7,2 meter som är bitar hyllplanen skall ligga på.


Mycket sågande blev det och så bra terapi för mig som var teoritrött. Jag har jobbat med mycket intensiva saker ett tag som kräver mycket engagemang på jobbet, som gjorde att jag var trött i huvudet men så rastlös i kroppen.


Och för er som inte visste det jag tycker om att såga, länge och mycket. Det är jättebra träning också. O så blir man härligt svettig på ryggen.


Så nu ligger många brädor på tork inne, och det märks inte ens på vår brädhög att vi har tagit dem. Hum, många brädor ligger det. Skall se om jag kan hitta något mer roligt projekt för dem...

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards