Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Paula - 31 mars 2009 20:02


Första valpen på gång!


20:05 Första: En svart hane med 1/3 dels svans. Ganska svart - kommer inte att få stora vita teckningar. 380 gram.


20:15 Andra: En svart hane med lång svans. Mycket vitt i ansiktet kommer att få vit krage. 400 gram.


21:10 Tredje En blue merle tik med halvlång svans. Fin teckning, ganska mörk. 358 gram


21:35 Fjärde En svart hane med  1/3 dels svans. Mycket svart bara vit på mage och tassar. 408 gram.


22:30 Femte En svart tik, med lång svans. Vit teckning i nacken. 382 gram.


Jag känner att det är minst två kvar - vi får se när de kommer. Ligger långt upp än så länge.

Bilder kommer imorgon. Det verkar som om Sussie tar en paus. Skall ge henne vatten och en kissepaus.

Valparna äter och låter jättemycket.

Sussie är fantastisk - nu kommer det fler värkar. Jag börjar bli rejält trött!

Av Paula - 31 mars 2009 19:05


Sussie spyr och flåsar om vart annat.


Ja vad det gäller flåsningen är det uppe i porrfilmsnivå. Men jag undrar om det blir inatt eller imorgon.


Berättade för en kollega att Jonas var med sist vid födseln. Hans kommentar var att det kan förstöra mycket för en man. Hum tänkte jag då, jag tror ju att Jonas som har varit med om både födslar och parningar (pratar om hundars här!!!) han kan mycket och har en fördel framför andra barn.


Men sedan undrar jag lite hur han berättar det han är med om i skolan.


Finns ju bra saker han kan berätta:

Sussie fick valpar och de var så söta.

Sussie parades, de gjorde det i snön och satt fast en stund.


Men andra variater:

Sussie fick valpar, hon bajsade ut dem - faktiskt så var det.

Sussie parades av en hane, han hoppade på henne och så juckade de och sedan kunde de inte komma loss - det gjorde ont på hundarna det gjorde det faktiskt.


Men det låter säkert till och med värre kanske.

Min fantasi tog slut.


Men som jag sa till min kollega - det är ju inget tänk om han hade varit med vid en människofödsel? När det gäller hundar så är det ju en massa päls som döljer lite saker.

Men jag tror ändå på att det är bra att barn är med när det är så naturliga saker som djurfödslar, då blir de inte så överraskade senare i livet.


Men det finns säkert de som inte håller med mig.


Av Paula - 31 mars 2009 08:11


Inatt har Sussie varit oroligare, vilket gör att det är snart snart.


Magen är också långt ner mot bäckenet, så den ligger mer rätt nu än tidigare.


Magne tror att det är ikväll, han brukar ha rätt.



Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards