Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Paula - 24 januari 2009 18:41


En kväll åkte vi hem till en vänninna. Vi drack vin och pratade om världsproblem. Lilla V hade ett bekymmer här i livet och det var att hitta ett kärleksnäste i stan till torsdagen, men hon ville inte ringa runt till hotellen för att fråga om incheckningstid och betalning.


Vem hoppar in som räddare i nöden - jo Magne så klart.


- Hej, jag vill veta om ni har ett rum att hyra ut på torsdag?

- OK - låter bra, när kan man checka in? Du förstår jag behöver inte frukost men vill komma runt 12, för jag har med min älskarinna. Så rummet är tomt sedan efter någon timme.

- Nähä, inte incheckning förän 16, nej det går inte. Har du något annat ställe att rekommendera som är lika rimligt som dere?

 - OK tack så mycket.


- Hej, jag undrar om ni har rum på torsdag?

- Låter bra, när kan man checka in?

- 12, fint hur bokar jag?


Vi skrattade så att vi vred oss. När vi lyssnade! Magne blev mer och mer Norsk ju mer han pratade.


Så Magne bokar ett rum i sitt namn fast med Lilla V:s kreditkort och mobilnummer som kontaktuppgifter. Så får man ett bokningsnummer och så checkar man in i en automat. Ja Lover Nest!!!


Men så kom jag på  - undrar om jag skall vara orolig då när Magne så lätt kan fixa ett rum åt Lilla V? Han kanske har gjort det förut?


Hum, jag skall nog tömma honom på info ikväll mellan lakanen!

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards