Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av Paula - 31 oktober 2007 13:56

 

Jag har på senare tid börjat fundera på vad Johanna vill med sitt liv egentligen. Hon vacklar fram och tillbaka. Hon vill träna hundarna och samtidigt känna sig vacker och attraktiv. Jag tror att hon börjar tvivla på sin sexuella läggning också.

 

Jag fick för en tid sedan veta att hon flörtat både med Gudrun och med Camilla. Jag tror faktiskt att det ligger mer bakom den så kallade oskyldiga flörten än vad Johanna vill erkänna. Men det verkar som om Gudrun och Camillas förhållande är starkt så där har Johanna gått på en nit. Men så berättade hon häromdagen att hon hade haft erotiska drömmar om Ninni.

 

Stackars oskyldiga Ninni skall hon också bli indragen i detta. Det var då jag började fundera på vad Johanna egentligen vill. Är det så att hundsporten har en bredare homo sida än jag viste om? Ja så är det säkert, jag bryr mig ju inte vad folk gör efter att de borstat tänderna och inte ens om de hoppar över att borsta och går vidare till nästa steg direkt. Jag har inte med det att göra. Det enda som jag inte gillar är när människor som jag umgås med helt plötsligt utan förvarning slutar prata med varandra. Då står jag ofta där och förstår inte, då har det ju skett saker bakom kulissen som jag inte reagerat på och så är det för sent. Så får man agera medlare eller vänta till det blåst över.

 

Jag undrar om Johanna kommer agera på detta med Ninni också nu, så som hon gjorde med både Gudrun och Camilla? Men det finns ju andra som kanske är bättre lämpade som visar att de är intresserade av kvinnor och inte män. Fast vem vet jag kanske har missat den saken om Ninni också, jag håller liksom inte reda på vem, som är vad. Jag är mer intresserad av att människor är trevliga att prata med än deras sexuella läggning. Sedan är det ju intressant att diskutera agility med de som har lite lika åsikt. För att diskutera agility med en som tycker att det bara är aktivering för familjehunden eller lek, det är helt ointressant - om det inte är med bruksfolk för det kan vara skitkul!

 

Det skall bli intressant att se vad som händer på nästa tävling för jag tror inte att Johanna är redo för att söka upp Ninni eller någon annan på något annat sätt. Men vem vet hon kanske just nu sitter i bilen på väg hem på oväntat besök till någon.

Av Paula - 31 oktober 2007 13:23

 

Jag följer med glädje det som Gudrun (Sickan) skriver i sin blogg, nåja skall väl ärligt säga att ibland hoppar jag vissa delar.

 

Men hur är det att vara en Gudrun? Ugly Gudrun som får mig att tänka på Ugly Betty – en mycket kompetent medarbetare i en Tv serie om modebranschen som inte är så glamourös direkt. Jag följer inte den serien men har Zappat förbi den, och insett att den är lite komisk. Är det oglamorös och komisk som Gudrun tänker på med uttrycket Ugly? Nej det tror jag inte, hon verkar snarare syfta på att hon är rapp och elak i sina kommentarer.

 

Men hur är vår Ugly Gudrun egentligen? Hon har en skarp penna och verkar tillika ha en skarp tunga när det behövs. Eller är det bara en maskering det som skrivs i bloggen? Backar Gudrun om hon blir konfronterad? Inte vad det gäller att man skall vara klar och klara idealtiden i klass I, innan man debuterar. Och att det är långsamma ekipage i klass I, ja vissa är bedrövligt dåliga också verkar hon tycka. Hum, kan inte annat än att hålla med. Finns det något annat som har backats på eller kanske nått lappkast? Nja jag vet inte riktigt om detta med att CAS åkte till VM. Vad var egentligen Gudruns egna åsikt om det?

 

Just nu har jag läst att Gudrun inte mår så bra, men tillräckligt bra för att pika Elaka Mamman och Fegis som kommenterat i hennes blogg. Kul!

 Mycket tråkigt att du inte mår bra Gudrun – Krya på dig! 

Fegis ville veta mer om hur det går till i ett homoförhållande, och jag förstår Camilla som inte vill att det skrivs mer om det. Jag personligen vill inte läsa mer ingående om det – och definitivt inte vem som vill mest. Hallå det måste ju bara vara olika i varje förhållande, oavsett om det är ett som är hetro eller homo.

 

Men vad skulle få Gudrun att backa och ändra åsikt? Om Camilla morrar? Hoppas det för liknelsen mellan Gudrun och en borderterrier känns så korrekt. Då behövs en solstråle med kraft nog att sätta ned foten på ett bra sätt. GO Camilla!!!

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards