Alla inlägg den 12 december 2007

Av Paula - 12 december 2007 23:36

 

Prinsessan är avundsjuk för att hennes hund inte har kommit in med bild i min blogg. Tja inte har jag ett nytt kort att lägga in och inte heller en rolig historia att skriva: men kanske i alla fall.

Prinsessan bjöd oss idag på mat, potatisgratäng och skinkstek – jättegott. Så berättade vi historier om barnafödande för varandra, ja ni skall slippa – det är ungefär lika intressant som lumparhistorier.

 

Sist vi tillbringade lite tid tillsammans med Prinsessan så åkte vi långt bort och insåg att Prinsessan är ganska blyg. Jag tror inte att hon skulle gå fram till Gudrun och säga – hej jag brukar flukta i din blogg på nätterna. Det ligger inte riktigt för henne, även om det är sanning – för Prinsessan hade stenkoll på vem både Fluktaren och Johanna är. Men med lite vin innanför västen pratade och skrattade Prinsessan minst lika mycket som vi andra om inte mer. Här har vi också en person som verkligen kan skratta – det pärlar i hennes strupe.

 

Vi talade ganska mycket om osäkerhet ikväll: om man håller kurs eller föredrag så får man inte säga vissa saker. Saker man inte skall säga är tex – jag har så svårt att uttrycka det jag vill säga så jag kommer säkert säga fel nu. Oj nu sa jag fel ni skall göra så här istället. Visar man en film när man själv är med skall man inte säga: där och där gjorde jag fel. Då vill inte den som skall lära sig ämnet ta till sig det ordentligt. Man måste vara förberedd och säker på sin sak. Blir det fel, ja då kan man säga – men ni kan också göra så här, det är tydligt för er hund.

Man skall undvika ord som: nog, kanske, borde vara och andra ord som speglar osäkerhet.

Anledningen till att du står och håller kursen och föredraget är ju att just du är bra på det!

 

Men det är svårt om man inte är en säker person, men då kan man spela lite teater och öva lite innan. Man kan faktiskt spela in sig själv för att sedan lyssna på det själv, och skriva stödord på det man skall säga och inte det som inte skall sägas.

Prinsessan är själv instruktör så hon vet vad hon pratar om. Är man osäker så spelar man lite teater – även spelad säkerhet är bra och responsen som man får från dem som lyssnar gör att det som först är spelat snart blir verklighet.

 

Så Prinsessan vill du ha in en bild på din hund här – ta en bra bild. Jag är inte omöjlig, din hund kan också få plats.

 

Idag hade jag tårar i ögonen – Vi var på juluppträdande och Jonas stod i främsta raden och sjöng för full hals. Jag grät inte och blev inte gråtmild för att det skar sig i öronen heller – utan för att de hade tränat och tränat och de sjöng riktigt bra! Lillkillen var så stolt! Och vi av honom – första uppträdandet och han gillade det. Tja, vem är förvånad av att Magnes son gillar att synas och att använda sina lungor allt han kan?


Vill ni göra något kul? Gå in på www.norrlandstestet.se och kolla hur mycket norrlänning ni är. Jag är 15% - inte mycket alls. Svåra grejer det där!

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards