Alla inlägg den 18 april 2008

Av Paula - 18 april 2008 21:00



Magnus Uggla i 1:an


VAR FAN ÄR MITT BAND?


Helt underbart att Uggla som har så mycket fobier och ångest för en hel del kan visa det i TV - så starkt!!!


Sedan är han rolig!

Av Paula - 18 april 2008 19:15


Idag firar jag!


Första Force Galaxie aussievalpen har registerat HD resultat på SKK-hundata!!!

Och bra var det!


Sedan begravde jag ett projekt på jobbet som inte har varit bra. Jag är granskare och kvalitetssäkrare och när det inte är bra eskalerar jag uppåt. Så eskalera och resurser är ord jag använder ofta. Resurser är människor och när det behövs många resurser, ja då kostar det för mycket. Och då kommer jag in och ofta får jag säga nej. Ja detta lät nog luddigt och som hokus pokus för många - men så är det idag. Vi människor kostar pengar och om de som arbetar i ett projekt inte är bra på sitt jobb tar det för lång tid, och det är inte OK. Då får antingen andra städa upp eller så stängs det och man får ta en annan väg.


Ibland blir man lite trött och undrar varför inte människor har mer självinsikt och inser att de inte klarar av vissa saker. Då finns det ju två vägar - fortsätta samma väg som inte leder någon vart eller så ber man om hjälp. Och här kom mitt jobb väldigt nära verkligheten - agilityverkligheten.

Be om hjälp. Det är tydlligen svårt. Jag förstår inte varför jag kan göra det - både på jobbet och i verkligheten (agilityn om ni inte fattat det).


Ja visst jag är riktigt kaxig här - pratar om självinsikt och att man skall kunna fråga. Men ja ibland får man vara det, jag vet att jag är bra på mitt jobb. Efter omorganisation nu så är jag kvar och kommer att få högre lön. Medan andra fick andra uppgifter...


Så är livet det händer saker hela tiden, och oftast är det bra för det tar en någonstans som är bättre och på vägen har man lärt så mycket.


Jag fick frågan vad jag ville bli när jag var liten - jag har ingen aning men jag vet att jag tidigt ville gå på Chalmers och läsa. Det gjorde jag också, men sedan har jag utvecklas och teknik har följt mig och jag är bra på det. Men är till och med bättre på andra saker.


Å nu blev det ett skryt inlägg, men varför inte?


Vad är ni bra på?


Alla är vi bra på något!


Å glömde nästan skriva om det nya röda: Concha Y Toro från Chile

Ummm gott!

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards