Alla inlägg den 8 september 2007

Av Paula - 8 september 2007 18:49


Fixa är yngst och nu när alla löper händer följande: Lotis är på Sussie och juckar och Sussie på Fixa. Fixa ligger ibland helt stilla på golvet och Sussie tar då helt sonika och tvättar henne och sedan så sätter hon på henne. Fixa förstår minst av den här "leken". Hon ser mest lidande ut, och vet inte om hon får göra likadant som de andra två. Det är ju tur att hon inte också håller på för det räcker med de två porrdrottningarna som vi har. Tro nu inte att vi låter dem hålla på hur som hellst, vi säger till men de är lite för heta för att bry sig om oss just nu.


Vilken tur att vi inte har en hane här också han hade nog varit smått galen vid det här laget.


Vinet som Magne köpte igår räcker till idag också. Så idag skall vi försöka oss på ett nytt matrecept:


Texas wings


2 st vitlöksklyftor

4 msk soja

1 msk sambal oelek eller annan het chiliröra

1 msk chilipulver

1,5 dl cola

1,2 kg kycklingvingar

salt


Så här gör du:
1. Starta ugnen på 200 grader.
2. Pressa vitlöksklyftorna och lägg i en stor plastpåse. Häll i sojan, sambal oeleken, chilipulvret och colan.
3. Lägg i kycklingvingarna och blanda runt ordentligt. Det räcker med att de blir nedsmetade med marinaden men du kan också förbereda och låta dem ligga i dubbla påsar (för säkerhets skull) i kylen över natt.
4. Lägg ut kycklingvingarna i en stor långpanna. De ska rymmas i ett lager. Salta dem försiktigt och stek 25 minuter i ugnen.
5. Vrid upp värmen till 275 grader och brassa på ytterligare ett par minuter så att de får fin färg. Kolla noga! Cola + soja = lätt vidbränt.


Jag kände för att äta med fingrarna och detta blir bra.

Jag uppdaterar sedan och berättar hur det var.


Jag trodde att detta skulle vara starkt i och med att det var så mycket chili, men det var jättegott! Vi bytte Colan mot Pepsi max för det var det vi hade hemma. Men sensation! Vi hällde i all marinaden i pannan och hade den som sås på tallriken sedan- smakade jättebra!

mat
Av Paula - 8 september 2007 11:42


Min underbara man hade varit på systemet och köpt lite vin. Så vi startade kvällen med att städa upp lite, de fyrbenta fäller så damsuga var ett måste.

Magne hade som vanligt hittat vin som jag gillar, har dricker inte gärna vin själv men tycks veta precis vad jag vill ha.


Jag lagade tigerräkorna och sedan hade vi en mysig hemmakväll. Jonas älskar de räkorna, för jag lämnar lite skal kvar så att man kan äta det som plockmat.



Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards