Alla inlägg den 12 september 2007

Av Paula - 12 september 2007 12:08

 

Nu har jag flugit en del den sista tiden och jag slås av liknelsen av boskapstransporter.

Boskap packar vi ihop i trånga utrymmen och fraktar så snabbt vi kan till en destination. Ofta när boskap skall slaktas, fast där slutade liknelsen snabbt. För jag känner mig inte redo för slakt. Jag känner mig mycket vital, för jag har fått en ny tjänst här på Telia.

 

Men till detta med transporter, naturligtvis finns det en skillnad på flygturerna och boskapstransporter, men de är ganska små. Det skall gå snabbt och man vill ha in så många som möjligt så snabbt som möjligt. Jag har flugit med två olika bolag och det är bara en liten skillnad dem emellan. SAS där får man en egen stol bokad, och man får köpa tilltugg om man vill ha till väl tilltagna priser. På Malmö Aviation så strömmar man in som resenärer i en buss och slår sig ner på första bästa lediga plats, men här får man lite tilltugg. Jag tycker att det lilla man får att äta är ett smart drag. Då är man så upptagen att man tycker att resan känns mycket kortare.

 

Jag förstår att de måste ha in så mycket folk som möjligt för att klara sig på de små marginaler som ett flygbolag lever på, men det är så likt flygbussar som man kommer.

 

Jag utnyttjar flygtiden till att läsa böcker det är så skönt att försvinna bort i någon annans värld ett tag. Just nu är det en deckare, kul!

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards