Alla inlägg den 14 september 2007

Av Paula - 14 september 2007 23:26

 

En dag var jag ute och tränade bara Lotis i skogen, hon fick hoppa över och krypa under stockar. När vi höll på där som bäst så blir hon lite upphetsad och skäller för detta är ju kul! Då hör jag skällande småhundar, och de kommer farande. Vi står inne i skogen en bra bit från stigen och farande mot oss kommer 10-12 småhundar. Det var massa pudlar och några schnauzrar, som kommer skällande. Vad gör man då, jag hinner fundera på om jag skall koppla Lotis eller inte. Jag beslutar mig för att inte göra det, jag vet ju inte hur aggressiva dessa hundar är.

 

Jag hinner också fundera på varför ingen ropar på hundarna, medan jag säger stanna och vad du är duktig till Lotis. Alla de små valsar nu runt oss och några kommer fram och luktar medan andra springer runt och stormskäller. Nu börjar någon ropa lite halvhjärtat borta från stigen som ligger 50-60 meter bort. Jag säger till Lotis att ligga ner och försöker få iväg hundarna genom att skrika och sparka mot dem (inte på vill inte ha en död liten hund). Nu ropas det lite mer från stigen och hundarna vänder tillbaka.

 

Jag stormar ut och skäller ut de fyra personerna som står där och försöker få ordning på sina hundar. Man går ju inte med hundar lösa om man inte har koll på dem, inte i min värld i alla fall. Men så får jag snabbt en inblick i deras, för de säger: men om din hund hade varit tyst hade våra hundar inte stuckit iväg. Verkligheten vrids nu till en konstig plats enligt min menig för det är tydligen mitt eller rättare sagt Lotis fel att de inte har koll på sina hundar. Detta säger jag naturligtvis, samt precis vad jag tycker om dessa människor som enligt min mening har hål i huvudet. Det är ju en mängd saker som kunnat hända: Lotis kunde ha blivit attackerad av de små hundarna för när de är så många kan de ju agera som en flock. Lotis kunde ha känt sig trängd och försvarat sig, och hon kunde då ha skadat en av de små allvarligt. Men som tur var hände inget av det, mycket beroende på att Lotis är en mycket trygg hund.

 

Vad är det med alla dessa människor som alltid skyller det som händer på andra?

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards