Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Paula - 10 oktober 2008 08:28

 

Magne vill gärna ha en flaggstång, jag är lite mer skeptisk. Men om man skal ha en flaggstång säger jag att det skall vara en klassisk vit, lång med fin kopp längst upp. Men varför är det så viktigt med en flaggstång? Tja det kanske är den ultimata fallossymbolen (avbildning likhet med en penis) för en man? Är det ett sätt att visa att man är man i huset?

 

Men sedan kanske det är en helt annan sak som är aktuell? Magne vill kunna hissa upp en norsk flagga. Ja han är inte längre norsk medborgare men norsk är ju ändå inget tvivel om att han är – det vet ju alla som har pratat med honom. Men jag då? Vill jag hissa upp en svensk? För mig är det inte lika viktigt, kanske beror på att jag är lite mer nordisk än bara svensk. Men det kanske är så att norrmän är mer patrioter än vi svenskar? De som har varit ockuperade av oss och haft union med oss i historien. Men kanske deras historia gör att det är så viktigt att visa självständigheten och tillhörigheten med andra norrmän?

 

Jag har varit på festligheter den 17 maj – vi har inget att jämföra med!

 

Så jag tror att detta med en flaggstång för Magne är mer nationalism än att visa upp sin manlighet till allmän beskådan. Men om det är så för Magne hur är det då för svenska män? Är de nationalister eller finns det andra motiv? Ja jag har hört flera män i 50 års åldern som får och vill ha flaggstång till huset. Är det då som man behöver hävda nått? Men om man tittar så ser man också lyxigare bilar gärna av sportvariant susa förbi med en herre med grånande tinningar i.

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards