Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Paula - 15 oktober 2008 22:08


Att ha på sig en stegräknare och ha som personligt mål att gå över 12000 steg om dagen är ganska intressant. Man går bort till kollegor, man går längre bort för att köpa mat. Men räknar ut hur man skall får tillgodoräkna sig fler steg.


På jobbet har vi antagit en utmaning - ett helt gäng med lag har gått in i tävlingen att tillsammans nå först till Berlin. Nice - kommer fira med tyskt vin. Det som inte jag uppfattade från början är att det är 545 km, jag inser att det är så långt till berlin det var inte det. Jag insåg inte att det var till Berlin och att vi skall hålla på i 60 dagar. Men å andra sidan för att nå ett resultat så hjälper det ju inte att gå mer än vanlingt i någon vecka, nepp bryta en vana och göra det hela tiden.


Så om ni ser mig snabbt sticka och hjälpa till och göra andra saker så vet ni varför. Nu har jag dragit med en till och vi skall tävla lite inbördes. Är bra som motivation, fast jag vet inte om jag vet vad jag gjorde då. Utmana en som inte har ett jobb där man sitter vid en dator hela dagarna var kanske inte så smart. Men vi får väl se.


Är det någon mer som vill vara med? Gå fler steg för att komma i bättre form. Vi på jobbet har tävlingen på www.tappa.se - bra sida. Det är inte lägg om hela din vardag och kosthållning för att tappa kilo. Gå mer men ät lika mycket. Sedan om man vill komplettera det med mer hällsosam kost, ja det är ju bara ett plus.


Men tänkte på en sak, allt borde räknas. Men sex såg jag inte som omvanling. Det är motion, ger välbefinnande. Är inte steg som så, men mer av det gör maken glad och lycklig - flera plus. Men kanske inte nått jag påpekar på jobbet kanske. Eller så skall jag kanske det och sedan säga - varför så tysta jag föreslog ju inte att vi skall göra det med varanda. Men nej - det kanske är sexuella trakaserier. Det vore mindre bra. Det är hälften singlar och hälften sambor/gifta i gruppen. Kan ju vara lite tråkigt för de som är singlar om vi andra åberopar att sex skall räknas in? Eller kanske inte singlar kanske har mycket mer sex en vi med stadigt förhållande?


För mig skall nog sex räknas - hittade faktiskt en omräkningstabell. 5000 steg är lika med 41 minuters sex - det ni! Jisses!


Idag har jag gått 14345 steg, får se om jag är klar - eller om jag får öka det imorgon...


Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards