Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Paula - 9 februari 2008 18:38


Hej idag skall ni få svaret - hoppas att ni längtat.


De två banorna: Den översta är en klass II som användes 2006, och den nedersta är en klass I som jag sprang och ritade av 2004.

Det var några som hade rätt på klasserna men detta med årtal är nog ganska svårt.


Jag har nu fått in banor från 2 domare - och kommer att lägga ut det när jag får in ett par till.


Detta med utveklingen i klasserna är mycket intressant - jag såg en bana från 1998 för ett tag sedan. Det var mycket varierande avstånd och en viss lydnadsvarning fanns det. Det syntes på banan att man mest sprang med hunden vid sidan.


Intrressant för vi jobbar helt annorlunda idag även om man kan se att vissa ekipage har samma tendenser.


Jag kommer då ihåg när jag började med agility och det var 1995 eller 96 - vad åren går fort. Då gick jag lydnad med min (läs Magnes) KorthårsCollie och han tyckte det var tråkigt men vad mer kan man begära när man gick på led och blev kommenderad som i militären... hahaha ja vilka minnen - men då kom jag på att ja men varför inte prova agility istället - och han älskade det. Hur många KorthårsCollie har ni sett på banorna - inte många. Jag funderar dock på att man skulle ha en till - han var snabb, hade en otrolig balans och var en sådan personlighet. Snygga barn som kan jobba fick han också.


Jag har nu gått på diet i en vecka och 1 dag - så idag skall jag unna mig lite vin och chips till melodifestivalen. Ummm - och imorgon fortsätter jag som förut.

Jag har lekt med den nya mixern Magne köpt - att mixa en banan, en kiwi och en apelsin blir Såååå gott!!!

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards