Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Paula - 4 januari 2008 18:32

 

Idag började agilityn på My-Dog. Halva dagen så styrdes tävlingen av en i mina ögon underbar inropare. Hon styrde med en järnhand över agilityplanen, alla behandlades lika. Hon var vänlig mot de som uppförde sig bra och skällde på de som inte dök upp i tid eller som bara antog att hon skulle veta vem det är. En person gick aldrig fram till henne utan stod bara bredvid och antog att hon hade koll.

 

Jag är lika förvånad varje gång när jag märker att vissa som har varit med i landslag och/eller på SM tror att alla vet vem de är. Det finns många tävlingar där det inte är agilityfanatiker som är inropare utan det kan vara en helt vanlig person som tränar någon annan kul hundsport. Jag själv är fortfarande förvånad när folk säger att – hej Paula jag har bockat av dig. Och så har jag ingen aning vem den personen är – då antar jag alltid automatiskt att han/hon inte vet vem jag är heller. Men det är många många som vet vem jag är märker jag och jag som i vanliga fall har svårt att komma ihåg namn står där och fattar inte vem, vad eller när.

 

Men tillbaka till Underbara Inroparen, hon som är smärt och snygg och tävlar i klass 2, ställer naturligtvis upp när hemmaklubben har stor inomhustävling. När jag ser henne förvånas jag alltid över hur snygg en tvåbarnsmor kan vara. Ja jag är lite avundsjuk, men det tycker jag är sunt i detta läge för jag kan säga till henne att jag tycker att hon är snygg. Johanna tycker att hon inte har så mycket till bröst men rasande snygg häck. Men Johanna tycker ju att allt annat än D kupa är litet så jag hade inte fäst mig så mycket vi det.

 

Jag tror att vi säger det för lite till varandra  -> vad snygg du är. Vilka vackra ögon du har - > vad de byxorna sitter snyggt på dig. Vad den tröjan framhäver dina snygga bröst – men nej nu kanske jag går för långt. Det är ju som att säga vad snygga byxor de framhäver ditt skrev och du ser väldigt potent ut… Njä det blir ju inte så bra – vill ju inte bli anklagad för sexuella trakasserier. Men undrar om en man hade tyckt det, att det var sexuella trakasserier alltså… Jag tror faktiskt att de skulle gilla att se just potent ut! Men potenta kvinnor finns det? Är det de med bröst, höfter och häck? För det har ju alltid ansetts som barnafödandets signatur – och vad är mer potent än barnafödande jag bara frågar. När jag slår upp ordet potent står det följande: samlagsduglig, avlingsduglig, manbar, viril. Avlingsduglig får mig dock att tänka på hästar – där synar man ju både det ena och andra på stoet innan man köper det för att det skall vara just avlingsdugligt.

 

Så till alla potenta kvinnor vi kanske skall använda ordet manbar istället som enligt ordlistan betyder, färdigutvecklad och giftasvuxen. Men det är inget bra ord – kompetent gillar jag bättre som är skicklig, duglig sedan om det är i sängen man menar ja det tror jag ingen kan avgöra bara med hjälp av höfter eller skrev.

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards