Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

Syndens näste

Av Paula - 31 oktober 2008 12:56

Ligger syndens näste i Lerum?

Här har regnat nu i väldigt många dagar, det kanske är syndafloden som kommer?

 

Nja, även om vi inte är överdrivet religiösa, så tror jag kanske inte att vi är kvalificerade för syndafloden. Fast det beror ju på vad man menar.

Vi jobbar i anletes svett på söndagar.

Vi går inte i kyrkan.

Vi ber inte aftonbön.

Vi tittar på varandras påklädda som nakna.

Vi svär och säger Herre Gud

Vi hedrar inte alltid våra mödrar och fäder

Vi konsumerar alkohol

 

Ja vi är väl faktiskt som vilken medelsvensson som helst när jag tänker efter.

Vi bor nu i ett riktigt svenssonområde. Sedan att vi har hundar, ja det är inget nytt, det har många andra här. Vi är i och för sig de enda med vedeldadbadtunna och grannarna tittar lite extra när de går förbi när vi badar i den. Det är någon som har en pool och någon som har en stor Jacuzzi ute men badtunna är vi ensamma om.

 

Så med det vill jag hävda att vi inte är så vanliga i alla fall. Sedan är det ett annat faktum som är lite ovanligt och det är att jag är karriärkvinna och pappersskyfflare och Magne är reparatör. För mig är det perfekt! Jag får leva ut mina lustar på både ett och annat sätt. Hum, hur tänkte ni nu, snusk eller mer praktiska saker? Jag tänkte på att eftersom Magne är praktiskt lagd så får jag även jag leva ut mina praktiska ådror. Då menar jag att såga i första hand, det är en passion. Cam har provat, blev visst inspirerad fick jag höra och chockade mannen djupt med att såga ner en dunge med sly och små träd. Men hennes gubbe sågade sedan ner dubbelt så mycket dagen efter. Men Cam, det är ju en bra grej om du vill ha något gjort börja så tar han resten! Min underbara man han fattar att det där med att såga ner träd kan jag få hålla på med om jag tycker det är skoj. Ja, han hjälper till när det behövs och han föredrar motorsåg och röjningssåg före handjagad såg. Jag tycker fortfarande de sågar som har motor är läskiga, men jag vänjer mig.

 

Nu snart skall jag börja packa för vi skall hålla kurs i Norge till helgen. Vi får se om Magne är vän med vägen. Nej det blev fel. Magne är alltid vän med vägen men han drabbas ibland av ett gäng mottrafikanter. Jag skriver mottrafikanter för det är just så det upplevs ibland. När dessa mottrafikanter är ute och kör så förändras världen och Magne med den. Han visar en aggressiv sida, och har många gånger lust att kliva ur bilen och klå upp de som i hans tycke inte kan köra bil. Nu har det varnats för snö, Magne är en fena på att köra i snö. Men mottrafikanterna kan inte det. Dessutom har mottrafikanterna en väldig förmåga att köra med sommardäck trotts att väglaget skriker vinter! Men nu när det finns nå många moderna bilar med ABS och andra roliga förkortningar som skall göra livet lättare för de som kör bil, så kanske det blir färre som inte kan köra i snö. Eller så invaggar de skojiga förkortningarna bara bilförarna i en falsk trygghet.

 

Med det sista fattade ni att jag inte kör bil eller hur? Jag har inte körkort. Magne tror numera att det beror på att då slipper jag ens diskussionen om vem som skall köra om vi är bortbjudna. Det blir ju naturligt Magne som kör och jag som kan ta ett glas vin, eller två.

Ja Magne han får tro vad han vill, jag har lite dålig avståndsbedömning skyller jag på. Även om det kanske inte håller längre det är jag som har bra ögonmått.

 
 
Helena och Quince

Helena och Quince

4 november 2008 21:54

Vet precis hur det var - själv tog jag körkort med 39 (måste innan 40, liksom) och nu älskar jag att köra bil. Det bästa som finns. Frihet! Har jobbat långt hemifrån och "tvingats" åka bil de senaste fem åren. Njuter fortfarande av känslan att vrida om nyckeln. Så, än är det inte för sent för dig :)

http://gazolinquince.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 12 december 2011 19:35

Efter ett tungt år är det så skönt att det snart är slut.   Det började med att Lotis vår underbara lotis akut fick tas bort. Sedan har 2 andra tikar i uppfödningen fått lämna in pga skador. Det är tungt.   Men nu kan vi se fram emot 2012 m...

Av Paula - 19 juni 2011 11:40


Efter ytterligare ett sent återbud har vi en tik till salu.   Hon är mycket trevlig och busig, det är High life här hemma på kvällarna när de stora busar med henne.   Men till rätt köpare är hon till salu.     ...

Av Paula - 7 juni 2011 14:50


  Vackraste Lotis vandrar på smärtfria höjder och springer i skuggornas dal, där solen alltid lyser och hon får göra som hon vill.   Hon finns i våra hjärtan för alltid!!! ...

Av Paula - 6 juni 2011 22:12

Nu har de fått springa lösa i trädgården med de stora hundarna och de förstår språket bra så alla är lugna. Lotis tyckte dock att de var lite för många nära hennes lugna idyll under hennes träd. Men som ni ser här så gick även det bra.     Tja ib...

Av Paula - 31 maj 2011 19:32

Idag har valparna fått springa fritt på gräset och det var kul sa de.   Så här såg de ut då:                   Sedan var vi taskiga och stängde in dem i en kompostgallerhage - de är bra på att rymma, behövs bara en liten glipa så gl...

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards