Alla inlägg under oktober 2008

Av Paula - 3 oktober 2008 13:27



Idag skall jag gå på Ladys Night, det skall bli jättekul.


Jag har inte förväntningen att se snoppar som koppar men att få en bra show. Men däremot tror jag att det kommer att vara lite beruskade kvinnor som skriker där.


Är det då patetiskt att gå på Ladys Night - det tycker jag inte.


Det har varit uppe i tidningarna att kvinnorna som går är grova och oanständiga... Jaha vad är det för skillnad när det är bara män i publiken och vakra kvinnor på scen?


Jag tycker att det är helt klart rätt att kvinnor också kan få visa den sidan av sig själva.


Sedan om jag kommer att stå och skrika och kasta trosor på scen - nej det är inte troligt, inte ens möjligt.


Jag skall ut på stan med en vänninna och ha det kul, vi skall äta lite gott och kanske dricka nått gott (klart vi skall!) och prata och skvallra utan våra män.


Jag tror faktiskt att våra män är lite avundsjuka just idag och det är säkert just det som är anledningen till orden - grova, oanständiga kvinnor äntrar Ladys Night... Männen har inget liknande, även om vilken pubkväll som hellst så kan en kvinna som går in i puben uppleva just, grova och oanständiga män i sitt esse...


Men vi skall vara vackra, snälla och trevliga - hum är det kanske därför vi har lägre lön? För att vi är för snälla och trevliga?


Nåja vi får väl se vad kvällen för med sig - spännande blir det i alla fall.

Av Paula - 2 oktober 2008 07:08


Igår fick vi hem Lotis - ett kg lättare var hon. En liten tjej på 17 kg, men med vilken pondus hon för sig trotts tratt och ett långt operationssår på magen!


Lotis borde vara en förlustaffär för Folksam vid detta laget. Tredje operationen är det nu, denna på närmare 30 000 kr. Fast de andra vi har haft har aldrig varit sjuka så i det långa loppet så är det nog fördel Folksam.


När Lotis fick träffa de andra två så stod hon stolt, så stolt och med sådan pondus att både Sussie och Fixa kröp fram och hälsade på henne. Det var lite som om Lotis visste vilka friheter de två hade tagit sig medan hon varit borta.


De flesta hundar brukar banka den där tratten i allt som finns liksom för att påpeka att de är förnedrade med en tratt runt huvudet. Men Lotis hon för sig lika garasiöst som vanligt och det är inga islag att tala om.


Lotis skall nu ha ett par matskedar mat många gånger om dagen, hon får specialmat Intestine heter den. När vi hämtade henne sa de att hon inte har haft så stor matlust, men det var inte så konstigt för morfinet dämpar matlusten. När hon fick mat hemma första gången så kastade hon i sig den och tittade sedan uppfordrande på Magne - ge mig mer tyktes hon säga. När sedan Magne var ute med de andra hundarna så fick Lotis vara lite lös inne, hon gick genast och slickade alla hundskålar hon hittade.


Men det är sällan man blir så glad över att plocka hundbajs som nu. Jag plockar så gärna hundbajs efter Lotis!

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards