Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Paula - 8 juli 2008 12:52


Idag skall jag inte gnälla!


Jag har tagit en alergitablett och är mycket piggare. Vädret gör att jag fundrar på att stanna inne och baka bullar och tvätta.


Ja jag är riktigt huslig ibland - det är som jag har lite olika roller som jag går in i vid olika tillfällen. På jobbet är jag korrekt och glad och pigg och jobbar med att lösa alla möjliga problem som dyker upp. Hemma är jag ganska huslig och gillar att laga mat. På träningar tänker jag ut klurighteter och lösningar på klurighter. Men samtidigt är det ganska likt. Jag fick frågan en gång om det är lätt att sy, och jag svarade att det är lite som att lägga pussel och hitta lösningar, och livet är lite som att lägga pussel. Att hitta lösningen för stunden för att få fram hela bilden.


Jag tänkte berätta lite vad som hände när vi upptäkte att Lotis hade tagit sig en promenad. Jag tog Sussie och gick ett varv och ropade och mötte ett par kvinnor som berättade att det var en kille som hittat henne. Magne tog cykeln åt andra hållet och möter killen och Lotis, Lotis blir glad och springer mot Magne som bromsar, och han bromsar så hårt att han välter cykeln och slår i backen. Han slår i hårt, så nu har vi gjort oss kända i grannskapet som de som har hund som smiter och man som inte kan cykla.


Nåja det kunde vara värre - Magne kunde ha bilvit allvarligare skadad, Lotis hade kunnat bli bortrövad. Lotis är ju så glad i folk så vem som hellst hade kunnat ta med henne hemifrån. Sussie och Fixa är mycket mer skeptiska till främlingar, i sådan lägen är det bra. Fixa skäller dessutom oavbrutet om någon vill hälsa på henne, så hon är som en larmklocka som börjar ringa för minsta lilla. Hennes skall är lika irriterande som ett larm, japp så är det!


Magne har installerat torktumlaren igår, så nu går tvättmaskin och torktumlare varma här. Mycket kläder har det hunnit bli som behöver en tvätt. Han är bra gubben min! Han fixar det mesta, fast ibland blir det lite tokigt och han saffar sig mer jobb än han behöver. Som igår när han skulle flytta en Tuja (ser ut som en gran) till en öppning där vi tror att Lotis hoppade över. Han grävde i öppningen och vips börjar det spruta vatten, inte lite vatten heller - för han har satt spaden i ledningen till sommarvattnet, ledningen som går till oss och till grannarna. OJ! Ja det blev till att stänga av vattnet och åka och köpa en koppling. Sedan montera snabbt och skruva på vattnet igen. Det hela gick snabbt och det regnade så jag tror inte att någon granne märkte det. Hum, behöver ju inte späda på med massa historier om oss med en gång...


Måste också berätta om de snabba bra saker som Magne gör så att ni inte tror att han bara är klantig för så är det inte, han är stark och mycket praktisk. Han fixar just nu med kabelrännor i vardagsrummet, för att det inte skall samlas en massa damm mellan kablarna- finns det något tråkigare än damm som sitter fast i kablar? Han har också skaffat mig (OK oss) en kontorsstol idag - jättebra att ha i arbetsrummet! Billig och bekväm är den - en mycket bra kombination!


Hum, nu fick jag lite dåligt samvete - här sitter jag och bloggar och han kryper på golvet och fixar. Hum, dax att ta ett tag och lägga in en tvätt till.


Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards