Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Paula - 22 juli 2008 18:01


Visst gillar man lite skvaller - eller hur?


Magne satt i fredags och njöt i solen och pratade med norske domaren Petter. När de satt där och diskuterade så var de rörande överens om att de inte hade blivit domare för att bli populära utan för att utveckla agilityn och att döma bra, rättvist och göra utvecklande banor. Just när de sitter där och är rörande överrens så säger Gunilla - men föresten Magne skall inte du på AGIF:s prisutdelning? Nä - säger Magne jag har inget där att göra. Gunilla ser då lite orolig ut och tittar på mig och undrar om det är sant. Ja, vaddå säger jag? Ja men han är ju nominerad till Årets domare 2007. Inte något som vi har fått meddelande om vad jag vet säger jag. Varvid jag ser Camilla B, strosa förbi, jag frågar henne var Gudrun är och hon pekar. Jag går fram till Gudrun och ställer frågan om Magne borde gå på prisutdelningen och det tar en liten stunds diskussion sedan sticker Gudrun bort och säger till Magne att han skall infinna sig på prisutdelningen!!!

Ja, Magne är artig så han går.


När det är dax för prisutdelningen så säger jag till Petter att om Magne vinner så hoppas jag att han skrattar högt - och den som hört Petter förstår varför just han skall skratta - för HÖGT blir det då!


Så kommer Gudrun till det eminenta priset ÅRETS DOMARE 2007, och hon börjar med att säga att hon är glad att få dela ut detta pris till den enda förutom Camilla hon kunde tänka sig att dela en överslaf med. Magne går fram och alla där kan se att han är generad, glad och stolt. Petter får skratta högt - hans kollega är nog lite populär ändå som domare, i alla fall så populär att han kan få dela Gudruns överslaf och få detta pris.


Värmlandshôppet var välordnat, med trevliga funktionärer som fixade allt som stod i deras makt. De kunde inte rå för vädret vi hade allt från åskskurar till strålande solsken.


Inte heller kunde de rå för att den finska domaren hade lite andra åsikter om hur man skulle uppföra sig än vad vi är vana vid. Hon ställde sig i vägen för ekipage (skaderisk!!! - krasch i hinderstöd) när de var diskade, visade kapiteringstecken till vissa och hotade att anmäla andra till FCI. Ja och sedan tyckte jag inte att hon dömde bra - att hon skall vara VM-domare HUM ja, hoppas att hon skärper sig tills dess. Detta är inget som arrangörerna kunde hjälpa utan de gjorde det de kunde och bad om ursäkt till de som blev illa behandlade.


Roligare var det att höra om en domare som ville peppa Tommy Hagström som själv kallar sig domardjäveln. Så sagt och gjort Heja Tommy  - Kör nu... Sedan för att peppa lite till ropar DOMARDJÄVEL varvid många huvuden vänder sig om! Till insikt kommer då snabbt domaren vid kanten som inte ville upprepa händelser i Sundsvall utan duckade och drog sig undan. Men heja vad kul att höra att man kan tänka så fel i stundens iver.


En annan rolig sak var att man fick höra en del roliga saker som BANG bara hände på Dania cup. Tänk om man hade varit med och sett om det är sant att vissa fick "lap dans", tja lite kul är det med rykten - sedan om de är sanna? Ja vem vet, jag är i alla fall inte gammal nog för att tycka att det är tråkigt att höra om de yngres framfart och att vissa danska herrar haft en del olika svenska tjejer de velat njuta av. Men monogami kanske är förlegat?

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards