Alla inlägg den 3 september 2008

Av Paula - 3 september 2008 22:05

Jag har efterhand uppdagat att fler och fler stora hundar får problem med ouppfostrade småhundar.


Själv har jag fått ett par problem. Sussie tror inte att alla små hundar är hundar. Hon gör inget men stirrar intensivt och kryper närmare och närmare och slickar sig om munnen. Det rör sig främst om dvärgraser som för henne är ett mysterium. Värst är det om de bärs av matte/husse då måste det vara något fel på dem.


Alla våra hundar tycker däremot illa om de små ouppfostrade hundarna som de tvingas gå förbi. De som är stora skall uppföra sig, men många små som de går förbi skäller, morrar och gör utfall.


Jag tycker faktiskt att det är en större andel otrevliga småhundar än stora hundar. Jag tycker inte devisen: det gör inget de är ju små, håller längre. Se till att uppfostra även småhundar!


Jag vet till och med ett par stora hundar som har blivit riktigt rädda för småhundar för att de har blivit påflugna så många gånger. De drar i kopplet och vill åt andra hållet när de ser små hundar.


Visserligen ger inte en liten hund riktigt stora bitskador på en stor hund, men de kan göra riktigt stora skador på psyket även på en stor hund.


Vad händer sedan med en stor hund som är rädd för små hundar? En rädd hund attakerar ofta för att slippa bli attakerad. En stor hund som biter en liten =  risk för STORA skador.

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards