Alla inlägg den 5 september 2008

Av Paula - 5 september 2008 16:19


Ja Åsa du har så rätt - vilken hundras har inte med hur möten mellan hundar går. Jag håller helt med - ägaren, föraren, tränaren är den som skall ha lärt hunden att inte göra utfall.

Ja Camilla, jag håller också med - klart att man inte helt plötsligt skall lita på att man har lydnad på sin lösa hund när det inte fungerat tidigare. Eller som en sa till mig - jag tränar på att hon skall lyda när det finns andra hundar i närheten. Men hallå, du skall inte träna på min hund, svarade jag då - gå en kurs! Vi är inte försäksobjekt för det att vi har hundar som är någorlunda uppfostrade.

En annan sak är det om någon med hunden i koppel kommer fram och frågar om det gör något att de tränar nära - kontrollerade former, helt OK för min del. Men inte något utan att fgråga först - artighet! Och det är just det respekt och artighet som jag tror gör att ett hundmöte fungerar eller inte fungerar. En hund som har blivit lärd att visa respekt för andra hundar, och som inte tror att alla andra hundar utgör ett hot, de klarar av bra hundmöten.


Men till roligare saker - jag har varit i Stockholm i 2 dagar på möte. Vi har diskuterat allt möjligt skoj. Vi har ätit på en libanesisk restaurang och haft lite teambildning. Kul!


Nu på tåget hem, så längtar jag så oerhört mycket efter min familj! Min underbare man och min lika underbare son.


Jag skulle vilja vara nybörjare i något igen och börja att lära mig något nytt. Den där processen är så kul, när man förstår mer och mer och riktigt känner hur kul det är att bli bättre på något. Men vad skall man välja då? Någon som har ett förslag? Finns det någon ny kul, billig sak att prova? Ja inte menar jag hitta nyckel under täcket utan nyckel, eller långdistanslöpning. Men det kanske finns andra saker som man kan hitta på?


Vem var det föresten som sa: Krama varandra i trafiken?


Tänker på Camillas inlägg på sin blogg om vilka konstiga omkörningar och våghalsiga val vissa trafikanter gör. Camillas blogg kan ni läsa under länkar.


Jag länktar efter fredagsmys, ett glas vin och en go kram av mina pojkar. Hoppas att Magne har planerat något trevligt för kvällen! Men jag har fortfarande 2 timmar kvar på resan till Göteborg, och sedan skall jag vidare till Lerum... Magne, Jonas, suck vad långt borta ni är!


Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards