Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Att vara med badtunna.

Av Paula - 21 september 2008 10:47

 

Magne har köpt en vedeldad badtunna av en jobbarkompis. Vi har nu badat 2 ggr.

 

I fredags var första gången och igår andra, men innan jag går in på alla snaskiga detaljer så tänkte jag berätta om en annan sak som hände igår.

 

Vår spis är av det äldre slaget, visserligen en spis med häll men har några saker som inte fungerar så bra. Plattorna har liksom inget annat läge än full effekt, vilket gör att man bränner vid saker om man inte passar det trotts att man sänker till 1. Sedan har luckans skyddsglas rasat på insidan, så luckan är jättevarm. Så vi beslutade att vi skall titta efter en ny i alla fall en nyare. Så vi har tittat på ett par nya och igår bestämde vi oss för att titta på begagnade också, för att se om vi kan spara lite pengar.

 

Sagt och gjort vi åkte först till ett ställe och tittade, där kostade ett par år gamla spisar 3500-4000 kr. De var repiga och såg inte jättefräscha ut. Sedan åkte vi till nästa ställe och där fanns ännu sämre spisar, men det var inte det värsta lokalen var skitig och ofräsch, så jag nästan sprang ut. Om ni nu tror att jag är en känslig storstadsbrutta så tänk på mina inlägg om att såga och påta i trädgården, jag är inte rädd för att bli skiten, men detta var snuskigt och äckligt. Så när vi kom ut sa jag till Magne att nu vill jag hem och duscha. Så ni gissar rätt, det blev ingen begagnad spis utan vi for och köpte en Bosch för 6000 kr istället. Den är nu testad och fick fullt godkänt! Plattorna går att sänka och ugnen är kanon, luckan har en lagom temperatur.

 

I fredags var första gången Magne fyrade upp badtunnan, och den blev varm! När det var 45 grader så var det jättevarmt, och det blev ett snabbdopp och så fyllde vi i lite mer kallvatten och väntade lite så det blev 42 grader istället. Sedan kröp vi i med en burk var och myste. Det var helt mörkt ute och grannarna kunde inte se om vi hade eller inte hade badkläder på oss. Man blir helt avslappnad i kroppen och alla muskler bara mår bra i värmen!  Efteråt är man så varm att man hade kunnat gå näck runt kvarteret utan att frysa, men det slapp grannarna att se.

 

Igår fick vi besök av 6 hundar med tillhörande matte och barn, de fick hela undervåningen att husera på. Det är lite häftigt att gå runt här med 9 hundar där alla beter sig bra, grannarna tittar lite storögt när man passerar. Vi lagade en god middag bestående av potatisgratäng och en ugnsstek. Det var gott och ungarna ville ha både en och två gånger till. Vilken skillnad det var att laga maten i en varmluftsugn! Det blev jättegott och dessutom blev det tillagat snabbare.

 

Efter maten blev det en tur i badtunnan för oss 5, barnen blev lite fnittriga och klängiga så de fick gå upp efter ett tag så att vi vuxna fick njuta lite. Kan bara säga det att när det är så varmt så stiger ölen snabbt till huvudet, lite samma effekt som en bastu har. Dock har en badtunna fördelen med att ölen håller sig kall när den står på kanten, i bastun blir den ju istället ljummen om man inte dricker upp snabbt.

 

Kvällen fortsatte med sms terror och mms terror, Magne och hans kompis terroriserade varandra med det ena grova skämtet efter varandra. Sedan var det några andra som fick en del också, med lite varierande resultat. Vissa tyckte att det var jättekul, medan någon helt flippade… Men humor är väldigt olika, inte alla uppskattar dessa skämt.

Ni skall få några exempel, känsliga personer varnas – läs INTE vidare:


Ditt sexliv har beviljats ekonomiskt stöd från kommunen kulturbudget då det kan betraktas som handarbete. 


Hej! Det är jag, din mobil, jag har inget att medela. Jag ville bara komma ur byxfikan. Lukten från ditt könsorgan är förjävlig!! Tack för lite frisk luft.


 - Mamma, varför guppade du upp och ner på pappas mage igår kväll?
- Jag är tvungen att göra så, annars blir pappas mage jättetjock, guppandet håller honom smal.
- Det kommer inte att fungera!
- Varför inte?
- Barnvakten blåser ju upp honom igen hela tiden.


Tre män diskuterar sexställningar.
- Jag gillar att ligga över så jag ser hennes vackra ansikte, sa engelsmannen.
- Jag gillar att ligga under så jag ser hennes vackra bröst, sa fransmannen.
- Jag gillar att ta henne bakifrån, sa svensken.
- Men vad ser du då?
- Ja, det varierar, sist var det hockey.  


Just nu suger 24 miljoner kvinnor kuk, 27 miljoner män slickar fitta 29 miljoner par har OTROLIGT SKÖNT SEX och så finns det en liten mupp som läser sms.


Två kamrater:
- Kan klitoris sitta där bak?
- Nej, det är inte möjligt.
- Säkert?
- Ja, helt säkert.
- Faaan! Då har jag sugit på en hemoroid hela natten.


Vet du vad det blir då man parar en pittbullterrier med en kommunalarbetare, nä! Jo, en mördarsnigel!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 12 december 2011 19:35

Efter ett tungt år är det så skönt att det snart är slut.   Det började med att Lotis vår underbara lotis akut fick tas bort. Sedan har 2 andra tikar i uppfödningen fått lämna in pga skador. Det är tungt.   Men nu kan vi se fram emot 2012 m...

Av Paula - 19 juni 2011 11:40


Efter ytterligare ett sent återbud har vi en tik till salu.   Hon är mycket trevlig och busig, det är High life här hemma på kvällarna när de stora busar med henne.   Men till rätt köpare är hon till salu.     ...

Av Paula - 7 juni 2011 14:50


  Vackraste Lotis vandrar på smärtfria höjder och springer i skuggornas dal, där solen alltid lyser och hon får göra som hon vill.   Hon finns i våra hjärtan för alltid!!! ...

Av Paula - 6 juni 2011 22:12

Nu har de fått springa lösa i trädgården med de stora hundarna och de förstår språket bra så alla är lugna. Lotis tyckte dock att de var lite för många nära hennes lugna idyll under hennes träd. Men som ni ser här så gick även det bra.     Tja ib...

Av Paula - 31 maj 2011 19:32

Idag har valparna fått springa fritt på gräset och det var kul sa de.   Så här såg de ut då:                   Sedan var vi taskiga och stängde in dem i en kompostgallerhage - de är bra på att rymma, behövs bara en liten glipa så gl...

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards