Alla inlägg den 8 augusti 2007

Av Paula - 8 augusti 2007 10:30


Idag är jag trött - värmen i natt fick mig att sova dåligt.


Vi skall fortsätta att hålla vår tävlingskurs ikväll. Det har varit sommaruppehåll.

Vi skall börja lätt med en rundbana så att hundarna får springa av sig, och sedan fortsätta med lite svängträning.

De som går har startat i klass 1 och behöver träna fart och säkerhet i svängar.

Så efter lite svängar skall vi avsluta lätt, så att de får jobba med farten.


Ser fram emot att hålla kurs igen, det var länge sedan. De som går är så positiva vilket gör att man får mer energi.


Det finns en hel del som man håller kurs för som gör att man går därifrån fylld med energi, medan andra drar ur den energi som man har. De är som iglar som bara tar. Som tur var är de få och jag försöker att undvika att hålla kurser för sådana personer, men ibland kommer man inte undan.

Vad gör de personerna kan man ju tycka då. Ja de utgår från att det inte går, att hunden är okunnig, ovillig och otränad. Att de själva inte kan röra sig, inte kan göra just det och inte hinner. Varför går man då kurs? Ja det kan man fråga sig och jag har ställt frågan till några sådana personer. Om de inte vill prova något nytt varför går de kurs - ja då får jag svaret för att lära mer. Ja och då tappar de mig, men det är ju det vi försöker lära ut. Och då måste man själv försöka. SUCK


De som som försöker och misslyckas är en helt annan sak. De hjälper man naturligtvis tills de klarar det, eller i alla fall delar av övningen så att de har något att jobba vidare på. Men när inte ens viljan att försöka finns, det är då jag funderar på vad de gör på en kurs. Men i och med att jag i grunden är en positiv person så brukar jag få vänt även de personer som är så negativa. Men det är det som tar energi - att få vänt en negativ person till att försöka och dessutom göra sitt bästa. Det är otroligt jobbigt.


Men det är som tur var inte någon sådan som skall gå kurs för oss ikväll. Utan idel glada personer som är villiga att lära.

Så skönt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards