Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Paula - 21 augusti 2007 21:21

På agilitytävlingar kan man pula in soffan (tvåsits hopfällbar) i någons tält när det börjar regna. På norska undrar jag verkligen om man vill göra det så offentligt. Att göra det med en nyinköpt soffa är ju bara att viga in den så att säga, men bredvid agilityplanen känns det inte riktigt rätt för det är ju inte dåliga p-rullar vi filmar där. Vi filmar ju istället fartfyllda sköna agilitylopp. Jag tror inte ens att det är Gudruns "cup of tea" fast hon borstar tänderna klockan halv nio vissa kvällar.


Vi hade riktikt kul med detta när Magne såg ut som ett frågeteckan när Monica Karlsson sa just så: kan jag få pula in soffan i ert tält? Han fann sig ganska snabbt och frågade om han fick vara med.


Edru är ett Norskt ord som jag gillar, och när jag skriver detta är jag just det för jag har inte druckigt en droppe. Men på tal om droppar så var Magne och dömde i Frövi i helgen och hem kommer han med 2 flaskor hjortronvin. Vilket jag tycker är enormt trevligt, det tråkiga är bara att Magne är inte den som delar dem med mig - skall han dricka vino så skall det vara med fina bubblor och så torrt som det går.


Från Frövi har jag fått höra en hel del olika berättelser - Gudrun har en på sin blogg om domarpipor, starka fingrar och påsättningar (!) och Magne en annan. Skall jag tro på dem båda är risken liten att det händer något mer än oseriöst dem emellan. Sedan hör jag berättelser om att Mangne väcker alla glatt med morgonövningar. Kräftskivor var det visst också fast kvällen före, hum sjöng de där också? Brukar ju bli någon nubbevisa till kräftorna - sent? Någon viskar om att alla inte var helt edru under första loppet och gärna ville att Magne skulle låta bli att använda sin pipa - men han är inte piplös. Han har bra pipor när han vill göra sig hörd och det vill han ofta. Sedan älskar han sin domarpipa, och det är det många som har hört.


Men ingen har viskat något om hur banorna var i helgen - eller skrikit för den delen. Jag vill gärna höra fler snaskiga detaljer från Frövi - jag som bara var hemma med barn och hundar. Lite snyft, jag kände mig mycket tävlingssugen!

Men inget slår en promenad i skogen med tre hundar som idiot springer och en liten friluftsdrill i ett naturskyddsområde i Sverige, Partille och fullt lagligt. Eller kanske inte - koppeltvång var det ju. Och Sköna Sussie som gärna hade jagat både det ena och det andra - men det är ju så allt villt är som bortblåst i Partille denna helgen, vilket inte är konstigt de tre låter, ursäkta Fixa låter, men inget drevskall utan rent glädjeskall! Men det är inte konstigt, de tre älskar friluftsdrillar precis som Jonas!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards