Direktlänk till inlägg 21 augusti 2007

Att pula in soffan, frövi och en friluftdrill

Av Paula - 21 augusti 2007 21:21

På agilitytävlingar kan man pula in soffan (tvåsits hopfällbar) i någons tält när det börjar regna. På norska undrar jag verkligen om man vill göra det så offentligt. Att göra det med en nyinköpt soffa är ju bara att viga in den så att säga, men bredvid agilityplanen känns det inte riktigt rätt för det är ju inte dåliga p-rullar vi filmar där. Vi filmar ju istället fartfyllda sköna agilitylopp. Jag tror inte ens att det är Gudruns "cup of tea" fast hon borstar tänderna klockan halv nio vissa kvällar.


Vi hade riktikt kul med detta när Magne såg ut som ett frågeteckan när Monica Karlsson sa just så: kan jag få pula in soffan i ert tält? Han fann sig ganska snabbt och frågade om han fick vara med.


Edru är ett Norskt ord som jag gillar, och när jag skriver detta är jag just det för jag har inte druckigt en droppe. Men på tal om droppar så var Magne och dömde i Frövi i helgen och hem kommer han med 2 flaskor hjortronvin. Vilket jag tycker är enormt trevligt, det tråkiga är bara att Magne är inte den som delar dem med mig - skall han dricka vino så skall det vara med fina bubblor och så torrt som det går.


Från Frövi har jag fått höra en hel del olika berättelser - Gudrun har en på sin blogg om domarpipor, starka fingrar och påsättningar (!) och Magne en annan. Skall jag tro på dem båda är risken liten att det händer något mer än oseriöst dem emellan. Sedan hör jag berättelser om att Mangne väcker alla glatt med morgonövningar. Kräftskivor var det visst också fast kvällen före, hum sjöng de där också? Brukar ju bli någon nubbevisa till kräftorna - sent? Någon viskar om att alla inte var helt edru under första loppet och gärna ville att Magne skulle låta bli att använda sin pipa - men han är inte piplös. Han har bra pipor när han vill göra sig hörd och det vill han ofta. Sedan älskar han sin domarpipa, och det är det många som har hört.


Men ingen har viskat något om hur banorna var i helgen - eller skrikit för den delen. Jag vill gärna höra fler snaskiga detaljer från Frövi - jag som bara var hemma med barn och hundar. Lite snyft, jag kände mig mycket tävlingssugen!

Men inget slår en promenad i skogen med tre hundar som idiot springer och en liten friluftsdrill i ett naturskyddsområde i Sverige, Partille och fullt lagligt. Eller kanske inte - koppeltvång var det ju. Och Sköna Sussie som gärna hade jagat både det ena och det andra - men det är ju så allt villt är som bortblåst i Partille denna helgen, vilket inte är konstigt de tre låter, ursäkta Fixa låter, men inget drevskall utan rent glädjeskall! Men det är inte konstigt, de tre älskar friluftsdrillar precis som Jonas!

 
 
Ingen bild

Mums

21 augusti 2007 22:54

Men då blir det väl 2 hela till dig ;) ;)

 
Ingen bild

Protan

22 augusti 2007 00:26

Banorna i Frövi var super... Lagom svåra och roliga att köra, även om vi diskade oss mest hela tiden.....

 
Åsa o toktassarna

Åsa o toktassarna

22 augusti 2007 17:19

När jag pluggade hette våra datasalar PUL:ar (programutvecklinglaboratorium). Institutionen hette IDA. Jag hade en norsk klasskompis som skrattade ihjäl sig varje gång man sa att man skulle till IDA och pula, eller satt på IDA och pulade...

http://www.toktassarna.com

 
Åsa

Åsa

22 augusti 2007 17:34

Banorna var väldigt flytiga, små klurigheter för att fixa den "perfekta linjen" och där farten som bygdes upp blev en av dessa klurigheter.
Med andra ord SKITKUL att springa.
Det var klass tre vi sprang.

http://www.roo.bloggagratis.se

 
Sickan

Sickan

23 augusti 2007 00:07

Paula,
Magne är superkul på tävlingarna! Han irriterade många som ville sova länge på söndagsmorgonen genom att gapa vilt och okontrollerat länge i mikrofonen på bana 1. Det är bra, för om man är på agilitytävling så ska man vara på plan och inte ligga och sova när någon gör ett assnyggt framförbyte. Det måste man se! Faktiskt.

Och det där om att din Magne satte på mig bakifrån...det var så klart mest skämt. Fast det ska jag erkänna. Jag har blåmärken i midjan. Jag är inte van vid att någon grabbar tag i mig så där hårt som bara en man kan. Tur att Camilla med egna ögon såg Magnes "brutala skojattentat" så att jag slipper förklara mig vidare för henne. För blåmärken i midjan har jag faktiskt.

Jag har långsamt vant mig vid dem och betraktar dem numer som ett angenämt minne från säsongens sista utpost, Frövi, där en av agilitysveriges roligaste och mest kompetenta domare dömde.

All heder till din Magne alltså. Kul banor med resonabla referenstider och bra också att Magne i mikrofonen gick allvarligt och gruvligt åt dem som tydligen varit inne och snott koppel och annat i Hundbörsens tält under natten lördag-söndag.

Vi behöver folk som vågar sticka ut hakan och din Magne fyller en viktig funktion där. Hoppas att han har hämtat sig från förkylningen som jag orsakade honom genom mitt iskalla sätt när han anföll mig just när jag försökte smita med stolen som jag råkade drämma i huvudet på honom. Det var verkligen inte min mening att göra din make sjuk på kuppen.

Jag ville bara undvika blåmärken i midjan och två äktenskapliga kriser som naturligtvis inte finns. Alltihop - förutom blåmärkena då - är verkligen bara skoj! Väl mött på plan där varken jag eller Camilla tänker slänga rosetter eller stjäla paxade tältplatser.
/Gudrun

http://fundera.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 12 december 2011 19:35

Efter ett tungt år är det så skönt att det snart är slut.   Det började med att Lotis vår underbara lotis akut fick tas bort. Sedan har 2 andra tikar i uppfödningen fått lämna in pga skador. Det är tungt.   Men nu kan vi se fram emot 2012 m...

Av Paula - 19 juni 2011 11:40


Efter ytterligare ett sent återbud har vi en tik till salu.   Hon är mycket trevlig och busig, det är High life här hemma på kvällarna när de stora busar med henne.   Men till rätt köpare är hon till salu.     ...

Av Paula - 7 juni 2011 14:50


  Vackraste Lotis vandrar på smärtfria höjder och springer i skuggornas dal, där solen alltid lyser och hon får göra som hon vill.   Hon finns i våra hjärtan för alltid!!! ...

Av Paula - 6 juni 2011 22:12

Nu har de fått springa lösa i trädgården med de stora hundarna och de förstår språket bra så alla är lugna. Lotis tyckte dock att de var lite för många nära hennes lugna idyll under hennes träd. Men som ni ser här så gick även det bra.     Tja ib...

Av Paula - 31 maj 2011 19:32

Idag har valparna fått springa fritt på gräset och det var kul sa de.   Så här såg de ut då:                   Sedan var vi taskiga och stängde in dem i en kompostgallerhage - de är bra på att rymma, behövs bara en liten glipa så gl...

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards