Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av Paula - 27 augusti 2007 21:57

 

Vem är ful egentligen? Jag tycker att det finns många vackra människor som får det att vända sig i magen. De kan då vara elaka, dumma eller totalt ointressanta. Detta med att skönhet kommer inifrån är till stor del sant. Jag har mycket svårt för dumma människor, är de dessutom elaka så ja då smäller man ju bara av.

 

Jag fick höra en kommentar från en på jobbet – det var mycket bättre att titta på den och den serien för där var det vackra människor och det är så ruskigt att se att alla i TV nuförtiden inte är vackra. Vad sjutton har yttre skönhet med kompetens att göra? Sedan så är det ju tyvärr så att riktigt fula människor reagerar man på – jag med även om jag inte vill.

 

Men vi har ett samhälle som är oerhört utseendefixerat – Man skall vara slank, vacker och lagom. Jag är inte slank och inte lagom. Men jag förväntar mig att jag skall få samma chans till nytt jobb för det. Men det kanske jag inte har. Vilket hade varit helt oerhört! Jag hoppas att detta ändras att vi blir mer toleranta och att vi lär oss ta hand om och uppskatta människors inre!

 

För några av de vackraste människor som finns är vackra inuti, inte utanpå! Sedan finns det naturligtvis de som är vackra både inuti och utanpå. Ja de är det ju bara att avundas.


God natt gott folk - nu skall jag lägga mig på min pute!

Av Paula - 27 augusti 2007 15:47

 

I helgen var jag och tävlade och tittade på Sussies valpar som är sålda till Norge.

Jag hade med en valpköpare så tre bruna 5 månaders valpar fick härja runt på en gräsmatta. Sussie var med och tittade och visade upp sin lugna och städade sida. (Tack för det!) Vi åkte sedan hem till den som har tikvalpen.

I huset hade vi fyra vuxna aussie, en collie, en dvärgschnauzer och 2 valpar. Det fungerade förhållandevis smärtfritt. Bland alla dessa var det en hane, och en hanvalp. Hanen hade det så bra! Han travade fram som en kung, samtidigt som han var väl medveten om att det inte går att ”säga” fel till så starka tikar. Jag tycker ofta att med många hundar tillsammans så går det bra, det blir en naturlig rangordning och bara småsaker som händer.

 

Både lördagen och söndagen var vi på tävlingsplatsen, på lördagen så tävlade min valpköpare med sin äldre hund. Och jag gick bara runt och hade trevligt. Vi kände oss oerhört väl mottagna. Magne dömde large (stor) på lördagen så jag fick snällt vänta med att tävla tills söndagen. Å vad mycket trevliga kommentarer jag fick att framföra till honom: bra banor, bra dömning osv.

 

På kvällen åt vi tacos och drack lite vin, och ägarna till valparna fick tillfälle att bekanta sig. Lite svårt att förstå varandra hade de, men det blev lättare och lättare (undrar om det var vana eller vinet som gjorde det). Det visade sig att de två tjejerna hade mycket gemensamt.

Ett av missförstånden lät så här: Har du en kudde. Varvid den norska tjejen inte förstod.  Det närmaste hon kom var nog kose = gosa - vilket gjorde att hon trodde att det var en nalle. Och var nu en vuxen kvinna vill ha en nalle till - tja det finns säkert de som gosar med en nalle fortfarande. Men Kudde - Pute- Inte helt lätt... Sedan har vi svenska Bärs (ÖL)- men på norska är det bajs.  Så jag förstår att det låter skoj/konstigt för en norman när vi säger att vi skall ta en bärs i bastun.

 

Söndagen började med att vi ville sova mycket längre – har ingen aning om när vi kom i säng. Men väl uppe så var det full fart, eftersom jag hade tre att tävla med så lånade jag ut Lotis. Så att min valpköpare skulle få känna hur det kan vara att springa med en snabb stor hund. Hon kom i mål (ingen disk), rosig om kinderna och mycket glad. Oerhört bra prestation när man är van vid mediumhund som måste peppas framåt. Hon berättade att det var första gången hon hade adrenalinkick efter ett agilitylopp – det var jättekul att se. Dock fick hon också ett kärleksbett (?!) av Lotis på ett lite väl känsligt ställe. Kan vara svårt att förklara vid nästa date…

 

Jag fick då springa med min egen hund – hua vad det gick. Vi hade båda lite för bråttom. Och så kan jag berätta att när vi kom hem upptäckte jag att hon hade börjat löpa – ops. Man blir lite förvånad när det är 3 månader för tidigt. Hoppas bara att hon drar igång de andra också så att det är över sedan. Lotis har nämligen väntat i 2 månader så vem vet när det blir av…


Grustävling

Ja glömde nästan Fixa, jag och Fixa sprang ju en tur på gruset eller två rättare sagt. Första satt som en smäck - kändes som jag hade henne i ett gummiband och full kontroll hela tiden - Sååå skönt!!! Andra tja - nä vi var för okoncentrerade båda två.

Men vilket härlkigt grepp vi hade på gruset - jag tycker det är för lite grustävlingar! Och inte problem med för långt gräs blir det heller. Är det någon som vet när vi har tävling på grus i Sverige nästa gång?

 

Tack Norge för alla skratt och att ni alla är så trevliga!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards