Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Paula - 6 augusti 2008 18:53


Jag måste bara skriva ett inlägg om mina underbara valpköpare.


Roger och Cindy som klarade och vann lydnadsklass 1 för ett litet tag sedan. Han är jättebra på att träna hund!

Gotland!!! Vet inte om det är generellt för ön att man är bra på hund - men Roger är det i alla fall!

Här är en fin bild på en stolt husse och hans underbara lilla tik.


Sedan har vi Emelie och Flex, som inte hade en lätt start för Flex blev påhoppad av hanhundar inte bara en gång utan flera. Men denna kille har nu växt upp och är trygg, så trygg att han klarade lydnadsklass 1 på första försöket trotts att det låg en morrande stor hanhund bredvid på platsen.


Detta är snyggingen Flex. Kanske är det så att ölänningar skall det vara för Flex bor på Öland och tränas av ytterst viljestarka Emelie! Jag tror att de kommer att synas på fler tävlingar snart!


Nu har jag inte någon fin bild på nästa hund som varit ute och tävlat lydnad - men ni kan gå in och titta på hennes egen blogg: Camilla och Trolla. Trolla är stor och vacker, med glimten i ögat. Trolla vet precis vilket läge hon skall inta när hon ser mamma Sussie - lågt lågt så händer inget, tala om respekt!Camilla har tränat och tävlat bort sina fasor. Ännu har inte förstapriset kommit, men när allt sitter och Camilla är samlad, så kommer det bli höga poäng! Jag är så stolt över att du utmanar dina små demoner Camilla!


Nästa hund och förare jag tänkte presentera är Leo och Anna-Karin:

Anna-Karin fick Leo som omplassering efter att jag fått veta att han inte hade det bra. Leo har dock inte visat några spår av sin dåliga behandling utan är bara så stark och trygg. Han bor på en gård med travhästar och går lungt under buken på Anna-Karins häst. Anna-Karin tränar och kommer med säkerhet att göra tävlingsbanorna osäkra för er andra innom kort.


Jag har heller inte något kort på nästa herre, Fox. Åsa och Fox tror jag är själsfränder, de är lugna när det inte händer något och så kul att ha att göra med när det är träning, tävling eller rajraj. Åsa min partyprinsessa hoppas du får det riktigt trevligt på din semester - du är värd den! Åsa och Fox - ja jävlar vilket team de är - kanske är det Stockholmsluften som gör er så målinriktade?


Den siste herren i kullen är Zolo, ytterligare en stockholmskis. Han var störst och hade mest temprament som liten. Nu är han bland de minsta och har förstått vilka regler som gäller för en liten kille med en äldre "bror" i familjen. Linnea är en jättebra hundtränare och Zolo får träna freestyle, agility, lydnad och säkert en massa mer. Linnea är en ytterst målinriktad sångfågel som kommer att komma långt med sin hundträning och tävling det är jag övertygad om!


Så har vi kommit till minstingen i kullen: Kira. Kira föddes först och var störst - lika stor som brorsan Zolo när de föddes. Men nu är hon klart minst, men låt inte det lura er - hon har skinn på näsan denna söta lilla röda blixt. Med matte Ida i spetsen så gör hon Norge osäkert. Jag tippar att hon kommer klara allt Ida vill tävla i med glans! Sedan kommer de säkert båda två göra så att en och annan kille suktar av längtan - vilka kalaspinglor ni är!


Jag är bara så stolt över er allihop!


Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards