Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Paula - 11 augusti 2008 18:41


I bussen från jobbet så åkte jag förbi 2 golfbanor och där gick en mängd entusiaster runt och slog på en liten vit boll i regnvädret. Jag kom på mig att tänka att de är inte kloka, varför gå runt där och bli blöta bara för att slå på en boll? Jag funderade vidare på att det inte kunde vara många av dem som kommer kunna satsa på att bli proffs så varför.


Sedan en liten stund efter det så satt jag och funderade på att jag ville gå ut och lägga spår för hundarna, och tänkte att ja men det hade varit skönt att göra innan det blir mörkt trotts regnet.


Det var då i det ögonblicket jag insåg att det är ju exakt samma sak som detta med golfandet. Jag har inte stora chanser att bli välbetalt proffs med mina kunskaper inom hund och hundträning, men ut med min hobby går jag oavsett väder.


Jag tror att det är många människor som anser att både vi och andra träningsidioter är konstiga och det tror jag att de tycker oavsett vad man då tränar. men kommer det till kritan så är det nog så att vi alla har något som vi trottsar ur och skur för. Det kanske är bilar, fartyg, flygplan, tåg, golf, fotboll, hundar eller hästar. För jag har nog inte träffat någon som inte har något intresse alls.


Men jag tror att det är så vi skall vara, vi är intensiva och mycket olika och det är det som gör oss männislor så intressanta. det är många jag inte förstår för att jag inte reagerar på samma sätt, men genom att hitta ett genomsammt intresse så vips så har man en gemensam grund att stå på och kan lättare lära känna varandra.

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards