Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Paula - 20 augusti 2008 22:16


Det stora + som barn för med sig är barnbidraget den 20:e, då man börjar att känna att det är för mycket månad kvar till pengarna.


Nå, men planera bättre kan man tycka - jodå vi planerar, men man behöver en uppvärmningsperiod också. Hus med mer kostnader och man behöver köra in sig lite. Diseln är en hög utgift tex.


Men det är bra man hittar på massor med helt gratis små förströelser - lägga spår med hundarna och ta med Jonas. Jonas tycker att det är spännande att få vara mad och lägga spår. (i alla fall denna första gången). Vi hade pickninck - riktigt roliga 2 h i skogen. Sedan en jättepositiv bieffekt - Fixa var helt slut efteråt, hon bara sov. Ja och fick "bara" 3 korta spår och så några skick i en uppletande ruta. Tja hon hade bara tagit valpspår innan och aldig ens testat en uppletande ruta. Mycket nyttigt för henne.


Sedan alla kul spel man kan spela... Ja skall bli mysigt i höst!


Har ni några mer tips? Nyfiken!


Men oj får man vara så cynisk och gilla de kronor man får av staten för att man har ett barn? Men det är ju inte att förglömma att ett barn kostar betydligt mer än så. barnbidraget äts upp av barnomsorgskostnaden. Sedan skall barnet kläs och äter gör han också. För jag och Magne stänger inte in honom i någon källare och hälsar på bara ibland. Nej vi är mer stolta över honom än så!


Gudrun har i sitt nya inlägg i fundera till och med skickat med en länk till en film. Hon tränar längdhopp i baddräkt och cykelbyxor. Ja det var jätteroligt. Sedan i vissa vinklar av filmen så syns det faktiskt inte att hon har baddräkt, så först trodde jag att hon harde begått en liten blunder. Jag ropade på Johanna direkt och hon kunde inte slita sin blick från filmen.

Jag tror att jag vet exakt vad hon drömmer om inatt och det är inte Camilla!

Gundrun underbara Gudrun som numera borde kalla sig Klüft. För vilken stil vilken grase! Jag är djupt imponerad!

Sedan att det finns sådana som Johanna och jag som också såg att baddräkten liksom upplöstes i filmen, ja det tror jag faktiskt att hon får bjuda på.


Tack!

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards