Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av Paula - 26 augusti 2008 20:36


Jag har lite saker jag alltid velat skriva - små egna klyshor:


Lika vackert som en rosa moped med lila elefanter.


Den är lika sprättig som en schnausers svanshållning.


O ja du är precis lika ödmjuk som Madonna och lika mångordig som en norrlänning.


Men o ja jag håller med, den är lika vacker som Bert Karlsson är.


Men lilla vän klart att inte jag är dubbeltydig...


Men om man skall vara sarkastisk så är det lika bra att vara det ordentlig. För det är så tråkigt när man kommer med någåt dräpande underfundigt - och så fattar motparten det inte!


Inte för att att jag kan svara sådär dräpande i mitt jobb, måste vara mycket korrekt, tydlig och bestämd för annars går det inte som jag vill. Men till arbetskollegor går det ju. Eller till medtävlande - eller mottävlande beroende på hur man ser på det.


Har haft en del diskussioner om Border Collie med och om Border Collie ägare. Träffade på en som var helt övertygad om att alla som inte hade Border Collie var avundsjuka på de som hade den rasen. Hum, i så fall hade väl alla skaffat den rasen - så svårt är det ju inte att få tag i en. Men det som tydligen inte gick in att många var jättetrötta på BC-gängen som finns som är en liten klick för inbördes beundran, som går med hundarna lösa utan att ta hänsyn till andra. Det som också syns är att de som är nya som skaffar BC tar efter och också går med hunden lös, som då inte alls har kontroll.


Sedan är det flera av dessa hundar som inte är trevliga, som gör utfall mot andra eller som bara har en attityd som gör att de stör andra hundar. Bara för att en hund inte gör utfall med skall och morrningar, innebär inte att det är den andra hunden som börjar. Det är ofta man ser att det kommer en tyst hund som sykar andra hundar genom ett utstuderat dominant sätt - de liksom säger: kom skall jag klå upp dig med hela kropphållningen. De hundarna förorsakar bråk - och så får de andra hundarna skulden, vilket inte alls är rättvist. Det tråkiga är att det är många som har dessa tysta hundar som sykar andra som inte inser att de har en sådan hund - men min hund gör inte något, alla andra bara hoppar på honom/henne.


Men det är klart sedan finns det sådana hundar som helt klart är missförstådda. Tex alla som har en svanshållning som är svansen rakt upp över ryggen och pigga framåtlutade öron, för dem är det bäst att de har en personlighet som matchar kroppshållningen annars är det synd om dem.




Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards