Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Paula - 18 augusti 2008 19:50


Idag hade jag tänkte börja blogga om rosa saker, jag såg nämligen en rosa moped idag. Jag blev riktigt upprörd, en babyrosa moped… Men så hände lite saker som gör att jag inte alls har lust att skriva om saker som är rosa, de är helt ointressanta i sammanhanget.

 

Istället tänkte jag berätta om dagen och helgen som varit.

 

I helgen så dömde Magne i Frövi, han fick döma mycket för på söndagen fick en domare förhinder så de var bara tre domare istället för fyra. Det är bara att konstatera att Magne var jättetrött när han kom hem igår. Han hade visserligen pauser men när man börjar dagen tidigt och inte är klar förrän kl 18 på lördagen och kl 17 på söndagen och sedan har många mil hem då har man all rätt att vara trött. Jag gjorde det jag kunde för att han skulle få det lite mysigt, men jag hade lite för ont i nacken för att han skulle bli ordentligt välkomnad egentligen.

 

Detta nackonda som strålar ner till mina lillfingrar är för jävligt – så är det bara! Men idag var jag hos en massör, inte speciellt skönt kan jag säga, hon hittade en massa roliga triggerpunkter som fick mig att vilja skrika rakt ut. Men det gör man inte utan jag bet ihop, kändes dock inte som jag andades alls på de 30 minuterarna.  Vilket har tillföljd att jag fortfarande är yr efter behandlingen. Och då vill hon att jag kommer tillbaka redan nästa vecka för allt är inte upplöst! Ja det är bara att säga Jippie!!! Vad kul det skall bli att bli plågad ytterligare 30 minuter! Det ser jag verkligen fram emot!

 

Så tror ni att jag lagade en god måltid till Magne idag så att han kunde må bra och bara sitta lugnt hemma? Nej, så blev det inte alls. Utan den som lagade en god grillad måltid bestående av grillad fläskkarré, grillad majs och friterad pommes, det var Magne. Underbara Magne som jobbat för två i helgen och idag på jobbet. Det är skönt när man känner sig omhändertagen, man han skall få sitt han också...


Det som istället hände mig var SJ!!!

Jag kom sent till stationen och fick till min lycka se att tåget inte hade gått ännu, utan det tuffade just in till perrongen, skönt tänkte jag nu vänder det! Så in och hittade en plats att sitta på trotts att det var mycket folk. Sedan tar det en stund så säker de i högtalaren: tåget går om bara några minuter, vi skall bara släppa iväg X2000 först. Förseningen beror på att ett godståg har havererat vid Sävenäs. Sedan händer ingenting och ingenting och 15 minuter senare hör vi att de ropar ut att nästa tåg avgår från perrong 5 och vi statt på perrong 1. Men hallå hade de glömt vårt tåg? Så jag frågar konduktören, skall detta gå nu? Jag vet inte blev svaret, så jag går till nästa tåg som alltså avgår 30 minuter efter det förra. Nu börjar alla bli jätteglada, kan jag ju berätta. Det tåg vi byter till bli också sent för det är ju så många som skall med det. Så går tåget äntligen, och efter bara några 100 m stannar det igen och inget hör vi i högtalarna… Så där står vi i ytterligare 10 minuter. Så 1 h och 10 minuter efter att tåget skulle lämnat stationen stannar jag på min station.

SJ!!! Man FÅR bara inte låta bli att meddela ändrade planer för resenärerna! Konduktörerna måste få veta exakt vad som händer! Det är Ok att det blir problem, det kan man ta. Men inte ovetskap - det är förjävligt!

 

Ja jävlar vilken dag!

 

Så skall jag också passa på att berätta vad Magne var med om – han åker hem för han kommer efter en jobbig dag iväg i tid. När han öppnar dörren så bolmar det ut svart rök. Hela huset är röklagt! Han rusar in och hittar en gryta som står på spisen. Den stod där imorse, men spisen var avstängd när jag gick. Men någon av hundarna har tagit sig en titt och lyckats sätta på just den rätta plattan på högsta nivå!

 

Vilken jävla tur att Magne åkte hem innan han hämtade Jonas! Annars tror jag att huset hade brunnit upp och allt som var i.

 

Så rosa saker är inte riktigt något som jag ens tänker fundera på att diskutera här i bloggen idag, även om jag personligen tycker att det är en meningslös färg, som bara retar upp mig. Rosa borrmaskin - bara tanken!!!

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards