Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

Utmana sig själv?

Av Paula - 23 augusti 2008 11:55


Magne är iväg och dömmer och jag går hemma i en oformlig tunika med handuk runt håret och känner mig som en hushållerska. Dock en liten skillnad - jag är inte betald för att tvätta, diska och städa. Magne är och dömmer och han har ont i foten så han kommer att komma hem och vilja vila, det skall han få göra. Han skall få en kall cider och få sitta ner och ta det lungt. Imorgon skall vi tävla, hoppas att vädret är OK så att Jonas kommer tycka att det är kul att vara med.


Men jag har funderat lite på vad jag skall utmana mig själv med? Jag har aldrig velat blondera mig eller springa runt i någon rosa stass. Men det kanske är just det man skall göra - en totalförändring. Kanske en blondering hade suttit fint? Eller skall jag gå på min känsla - alla andra hårfärger men INTE blond. Jag tror att jag har lika kul trotts att jag är brunett.


Men någon form av utmaning skall jag ge mig själv, men det kanske skall vara en agilityutmaning? Satsa som fan inmorgon och gå ut som en vinnare!!! Ja, det lät som en bra utmaning. Det är bara att börja tagga!


Nu skall jag äta frukost, har liksom glömt det och gått omkring här i mina egna funderingar. Men jag tittar ut på en nyklippt gräsmatta och ser grannen bära en stege runt huset. För att se någon granne får man sitta där jag sitter nu. För vi har en trädgård som effektivt stänger grannar ute, i alla fall synen av dem, hör dem gör vi ibland.  Men här är så underbart tyst på nätterna, inga grannar som väcker en med upphetsade skrik och dunkande av sänggavlar mot väggen. Ingen som spelar piano så att vi vaknar, eller rättare sagt om de spelat piano hade vi inte hört det. Inga barnskrik mitt i natten som väcker oss och föräldrar som skriker tillbaka så att även andra barnet vaknar och skriker.

Helt enkelt fantastiskt i denna lilla svennson idyll!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 12 december 2011 19:35

Efter ett tungt år är det så skönt att det snart är slut.   Det började med att Lotis vår underbara lotis akut fick tas bort. Sedan har 2 andra tikar i uppfödningen fått lämna in pga skador. Det är tungt.   Men nu kan vi se fram emot 2012 m...

Av Paula - 19 juni 2011 11:40


Efter ytterligare ett sent återbud har vi en tik till salu.   Hon är mycket trevlig och busig, det är High life här hemma på kvällarna när de stora busar med henne.   Men till rätt köpare är hon till salu.     ...

Av Paula - 7 juni 2011 14:50


  Vackraste Lotis vandrar på smärtfria höjder och springer i skuggornas dal, där solen alltid lyser och hon får göra som hon vill.   Hon finns i våra hjärtan för alltid!!! ...

Av Paula - 6 juni 2011 22:12

Nu har de fått springa lösa i trädgården med de stora hundarna och de förstår språket bra så alla är lugna. Lotis tyckte dock att de var lite för många nära hennes lugna idyll under hennes träd. Men som ni ser här så gick även det bra.     Tja ib...

Av Paula - 31 maj 2011 19:32

Idag har valparna fått springa fritt på gräset och det var kul sa de.   Så här såg de ut då:                   Sedan var vi taskiga och stängde in dem i en kompostgallerhage - de är bra på att rymma, behövs bara en liten glipa så gl...

Presentation

Omröstning

Vilken typ av reklam faller du för?
 Reklamfilm
 Erbjudande som 2 för 1
 Reklamblad
 Rekomendationer från en vän

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards